PostNL laat met SteamTalmark zien hoe mooi het werk als bezorger is

PostNL laat met SteamTalmark zien hoe mooi het werk als bezorger is

27-05-2024 (14:40) - Campagnes

De nieuwe arbeidsmarktcampagne van PostNL, waar bezorgers laten zien hoe mooi het werk als bezorger is, is live.

Beelden van post- en pakketbezorgers aan het werk worden in de video afgewisseld met beelden van de bezorgers thuis met de zorg voor hun familie of terwijl ze hun hobby uitoefenen.

Blijf jezelf, word bezorger

De boodschap luidt: een baan als bezorger past in ieders leven, zo kun je gewoon zijn wie je bent. Employer brandingbureau SteamTalmark heeft de ‘blijf jezelf, word bezorger’-campagne ontwikkeld met als doel mensen te interesseren in de baan van bezorger. De campagne is gebaseerd op de antwoorden van echte bezorgers op de vraag hoe hun werk als bezorger in hun leven past.

Blijven wie je bent

SteamTalmark is sinds 2021 verantwoordelijk voor de ontwikkeling van employer branding campagnes voor PostNL. Het bureau brengt ambities van werkzoekenden en PostNL samen. Onno Gout, Client Director bij SteamTalmark: “Zoals veel bedrijven in Nederland heeft ook PostNL te maken met de uitdagende arbeidsmarkt. Om meer personeel te werven is er de afgelopen jaren gebouwd aan het werkgeversmerk, en deze campagne is daar een mooi voorbeeld van. Want wie kan er beter vertellen dan werknemers zelf hoe het is om bij PostNL te werken, en belangrijker nog, hoe goed de baan te combineren valt met overige activiteiten in hun leven?’’

Silene Geuze, Lead Employer Branding PostNL: “Juist door in gesprek te gaan met onze collega’s zijn we meer te weten gekomen over wat zij belangrijk vinden in hun werk en op welke manier zij hun werk onderdeel hebben gemaakt van hun eigen leven. De baan van bezorger heeft een belangrijke rol in het dagelijks bezorgen van 1,1 miljoen pakketten en 7.4 miljoen brieven. Het is een baan met veel verantwoordelijkheid en de nodige zelfstandigheid. Als bezorgers maken zij het mogelijk”.

De campagne is te zien via digital out-of-home media, online media, social media en DPG. Daarnaast is de campagne ook intern gelanceerd met een event en de komende periode is de campagne terug te zien op oa de verschillende depots en sorteercentra.

Credits

Opdrachtgever PostNL: Silene Geuze, Maartje de Ruig, Amanda de Munck, Jeroen Dotinga
Strategie: Hans van Gils
Account: Onno Gout, Maxime Karman, Cariola van Beek
Creatie: Louk Derks, Bram Eigenfeld, Martin van Triest
In samenwerking met: Soda Films
Producer: Julia Oosterhoff, Coen van Berkel
Regie: Juul op den Kamp
DOP: Thomas van Krugten