Profvoetbalsters vragen aandacht voor dromen van jonge meiden

Profvoetbalsters vragen aandacht voor dromen van jonge meiden

21-10-2024 (09:50) - Campagnes

De Eredivisie voor Vrouwen wil jonge meiden inspireren via voetbal. De voetbalcompetitie lanceert daarom een korte film met daarin een nieuwe versie van de hit 'rainbow in the sky'. 'Het is cruciaal dat jonge meiden zien wat er mogelijk is, zowel op als buiten het veld. Daar vragen we aandacht voor', aldus profvoetballer Sherida Spitse.

Mara Julia, de zangeres in de korte film, werkt al jarenlang hard om haar droom waar te maken: een professionele zangeres worden. In de samenwerking met het vrouwenvoetbal past volgens haar de hit van DJ Paul Elstak perfect.

'Het is eigenlijk een liefdesliedje, maar met een paar aanpassingen in de tekst wordt het ineens een soort lijflied voor jonge meiden, een sterk en krachtig lied waarin je kijkt naar jouw idool, maar tegelijkertijd uit je eigen schaduw stapt om jezelf te laten zien aan de wereld. En bijkomend voordeel: iedereen in Nederland kent dit nummer.'

Vrouwenvoetbal groeit

Marianne van Leeuwen, directeur betaald voetbal KNVB, vertelt dat de impact van de Azerion Vrouwen Eredivisie blijft groeien. 'Partners als ING en Nike helpen om de Azerion Vrouwen Eredivisie te professionaliseren en gelijkwaardigheid te bevorderen', aldus Van Leeuwen. 'We zien dat steeds meer mensen de competitie volgen, de tribunes voller worden en het online bereik groeit. Dit inspireert een hele generatie meiden en vergroot de impact op deze groep.'

De videoclip markeert de start van een seizoen vol aandacht, dat begint op vrijdag 25 oktober, voorafgaand aan de wedstrijd van het Nederlands vrouwenelftal. Daar zal Mara Julia naast de OranjeLeeuwinnen op het veld staan om op te treden in stadion De Vijverberg in Doetinchem. Vele duizenden toeschouwers zullen aanwezig zijn, waaronder veel jonge meiden.

Bekijk de inspirerende clip hier: