Publicis en Politie laten talent groeien met Vergroot Jezelf campagne
De Nederlandse politie, als één van de grootste werkgevers van het land, staat voor een aanzienlijke uitdaging: jaarlijks moeten er meer dan 6.000 vacatures worden ingevuld. Veel Nederlanders hebben echter een beperkt beeld van werken bij de politie en associëren dit vooral met de rol van agent of rechercheur, terwijl 60% van de openstaande functies ondersteunend of specialistisch van aard is.
Met de campagne ‘Vergroot jezelf’, ontwikkeld door Publicis Creative, profileert de politie zich als dé werkgever in Nederland voor maximale talentontwikkeling. Het doel? Meer mensen enthousiasmeren voor een carrière bij de politie en laten zien dat er ook voor jouw talent een plek is.
Benut je talent
Het merkconcept draait om het maximaal benutten van je talent. Politiewerk is uitdagend en groots. De politie is dé plek waar je als persoon kunt groeien door meer teamwerk, afwisseling en impact. Een echte win-win. De campagne verbeeldt dit met een kettingreactie van politietalent in actie. Het verhaal begint met het scherpe oog van een potentiële kandidaat, gevolgd door het stalen karakter en de mensenkennis van politiemedewerkers.
De tv-commercial en online films & shorts zijn ontwikkeld in samenwerking met Victor D. Ponten, een toonaangevende dramaregisseur, bekend van Mocro Maffia, Hardcore never dies en Rabat, met zijn kenmerkende stijl van intensiteit en realisme die perfect past bij de boodschap. Dit meerjarige merkconcept wordt breed uitgerold en vormt de basis voor zowel externe employer branding en wervingscampagnes als interne werving.
De campagne gaat op 4 november live via televisie, (D)OOH, online video, social media en evenementen, ondersteund door een always-on wervingsaanpak voor specifieke functies.
Zet je in voor iets met échte impact
Jowieke Lourens, Adviseur Arbeidsmarktcommunicatie bij de politie: “Gezien de grote hoeveelheid vacatures bij de politie en de krappe arbeidsmarkt wordt het steeds belangrijker om in beeld te komen bij een doelgroep die de politie nog niet op het netvlies heeft staan. Vandaar dat we met de campagne ook echt deze latente doelgroep willen aanspreken op talenten die zij momenteel al hebben (waar ze zich misschien niet eens van bewust zijn) en die ze ook heel goed bij de politie zouden kunnen inzetten.
“De behoefte aan werk met zowel persoonlijke als maatschappelijke impact is groot onder werkzoekenden. Helaas beseffen velen nog niet dat deze kans bij de politie binnen handbereik ligt. Met de campagne ‘Vergroot jezelf’ bewijzen we dat de politie dé plek is voor talent dat wil bijdragen aan iets groters dan alleen persoonlijk gewin en tegelijkertijd zichzelf wil ontwikkelen'', aldus Remy Kurpershoek, Chief Creative Officer bij Publicis Creative.
Roel Pijnacker, Lead Creative bij Publicis Creative, over de campagne: “Te veel talent gaat verloren aan werk zonder betekenis, terwijl je je talent ook kunt inzetten voor iets met echte impact. En dat geldt ook voor deze campagne: een groots project waarin ieder talent vol betekenis is ingezet.”
Credits:
Politie
Jowieke Lourens
Kim Joosten
Jeska ter Horst
Jolanda Bouwmeester
Dorris Sloot
Saskia Olde Weghuis
Agency
Agency: Publicis Creative
Chief Creative Officer: Remy Kurpershoek
Lead Creatives: Roel Pijnacker, Wietse Vonk
Creative: Robin Meekel
Design: Dave Fransen, Janneke Koning
Client Lead: Manon van Otegem, Liza Mastenbroek
Account Manager: Elize Wester
Strategy: Sanne Houterman, Marc Pieterse
Production Company
Production Company: Pirke Productions x Boomerang
Director: Victor D. Ponten
D.O.P.: Daan Bukman
Executive Producer: Pirke Bergsma
Producer: Sanne Rosinga
Production Manager: Kasper Hering
Editor: Patrick Schonewille
Grading: Roman@Het Kleurlokaal
Online/VFX: Boomerang Post
Geluid: SoundsRight
Muziek: Marijn Roozemond/Job Poels
Fotograaf: Michiel Rotgans
Media agency: Initiative Media
Client Advice & Management Director: Patty de Win
Head of Strategy: Machiel Verkuyl
Client Advice & Management Manager: Tamar Krijnen
Communications Design Manager: Celine Prevos
Digital Project Lead: Ellen Louters
Performance Lead: Alva Van Beek