RadeMakkers maakt Stratego.com campagne

10-04-2012 (08:29) - Campagnes

Stratego is het fascinerende bordspel dat veel herinneringen en emoties oproept. Vele generaties vaders hebben heftige veldslagen met hun zonen gespeeld. Die strijd kan nu online gevoerd worden: sinds 6 april staat stratego.com online. 
 
RadeMakkers kreeg de opdracht om hiervoor een internationale introductiecampagne te ontwikkelen. Het thema van de campagne werd; ‘It’s all about the flag’. De vlag; er wordt om gehuild van ontroering en woede. Hij wordt geëerd en vertrapt. Hij wordt trots getoond bij een overwinning en verbrand om duidelijk te maken wie de vijand is. Van die heftige is emoties is in deze campagne gebruik gemaakt. We zien iconische beelden van de verovering van Iwo Jima, de Amerikaanse burgeroorlog, de maanlanding en Amerikaanse soldaten vertrekkend uit Vietnam etc. De campagne is uitgewerkt in een online commercial, print (dagbladen en magazines), radio en bannering. 
 
Opdrachtgever: Koninklijke Jumbo Groep en Keesing Games
Bureau: RadeMakkers
Creatie: Lodewijk van der Peet, Marc Linderhof
Account: Joost Rademaker, Mieke den Elzen
Postproductie: Jurg Neve, Artbox CFC
Geluidstudio: Studio De Keuken
Voice over: Greg Shapiro
Verantwoordelijk bij klant: Michiel Rademakers (Koninklijke Jumbo Groep), André van Remmerden, Michel op ’t Landt (Keesing Games)