Reclameman bedenkt plan voor vermiste kinderen
26-09-2012 (08:38) - Campagnes
Missing Children Europe (MCE) lanceerde gisteren in samenwerking met Child Focus het project NotFound. Een initiatief dat het mogelijk maakt om de ongevonden pagina’s op het wereldwijde web – de zogenaamde 404 foutmeldingen – in opsporingsberichten voor vermiste kinderen te veranderen. Als men weet dat er wereldwijd meer dan 644 miljoen websites bestaan en dat België alleen al 1,3 miljoen domeinnamen telt, beseft men al gauw hoeveel ruimte deze foutmeldingen innemen.
Laurent Dochy, Digital Conceptor bij Famous en bedenker van het NotFound-project: ‘De 404-pagina is een hoeksteen van de internetcultuur. Steeds meer websites ontwerpen gepersonaliseerde foutpagina’s om de frustraties van hun bezoekers te beperken. Met het NotFound-project willen we evenwel een stap verder gaan door deze pagina’s een reëel bestaansrecht te schenken. De verdere uitwerking lag voor de hand: Page not found, neither is this child.’