Retrocampagne Burger King: "lekkere prijsjes sinds 1954"
Burger King lanceert een campagne om het laaggeprijsde assortiment onder de aandacht te brengen. de fastfoodketen wil benadrukken dat het meerdere laaggeprijsde gerechten op het menu heeft staan, en dat dit altijd zo geweest is sinds de oprichting 70 jaar geleden. Joe Public Amsterdam is het breau achter de nieuwe campapge.
Burger King wil met de campagne benadrukken dat het meerdere laaggeprijsde gerechten op het menu heeft staan, en dat dit altijd zo geweest is sinds de oprichting 70 jaar geleden. De beelden van de campagne voeren dan ook terug naar 1954.
Strategy Director en mede-oprichter Joe Public Jeroen van Eck: ‘We zijn ontzettend trots dat Burger King voor ons gekozen heeft, een paar jaar geleden immers nog Creative Advertiser of the Year in Cannes. Bovendien loopt Burger King voorop als het gaat om het bieden van vegetarische alternatieven. Ook zijn we erg trots op de kwaliteit van de beelden, die we samen met Halal hebben gerealiseerd. We kijken uit naar toekomstige projecten om van Burger King een nog sterker merk in Nederland te maken.’
De foto’s en video’s zijn gemaakt en geregisseerd door prijswinnende fotografe Lois Cohen van Halal. Zij zorgde voor de intrigerende beelden,
De campagne wordt uitgerold in digitale media en out of home.
Merk: Burger King Nederland
Bureau: Joe Public Amsterdam
Strategie: Jeroen van Eck
Creatie: Edward Romunde & Ruben van Dijk
Account: Monika Guys-Driessen & Jolies van Rijn
Agency producer: Fiona Jacob & Merel Groenenboom
Productiemaatschappij: Halal
Regie/Photographer: Lois Cohen
Producer: Charlotte Brugman (Halal) & Sanne Schelvis (Halal)
DOP: Levien Priem
Edit/Online: Jordy Tempelman
Geluid: Merlijn Snitker
VO: Frederique Sluyterman van Loo
Grading: Barry Clarke (Captcha!)