Rijksmuseum neemt je mee op reis in nieuwe merkstrategie
Het Rijksmuseum lanceert zijn vernieuwde merkstrategie met de campagne 'Rijksmuseum neemt je mee'. De film neemt je op choreografische wijze mee langs de gangen vol collectieve kunstgeschiedenis.
Het creatieve bureau ACE, dat eerder dit jaar de pitch won, is verantwoordelijk voor de strategie, creatie en vertaling van het vernieuwde merk naar verschilende media. Het resultaat is een meerjaren strategie die live gaat met een campagnefilm, ingesproken door meesterverteller en kunstfanaat Stephen Fry.
"Het Rijksmuseum heeft ons gevraagd hun merk emotioneel te laden, zodat het groter wordt dan de optelsom van exposities", vertelt Rogier de Bruin, ECD bij ACE. "De eerste campagne introduceert het nieuwe merkverhaal: Rijksmuseum neemt je mee op een wilde, vermakelijke en wonderlijke reis door de tijd en het leven."
Volgens Gerald van der Wijngaart, Brand Manager bij Rijksmuseum, is deze reis voor iedere bezoeker verschillend: "Afhankelijk van je identiteit, interesses, gemoedstoestand, gezelschap of achtergrond, zal je in het Rijksmuseum tot verschillende werken worden aangetrokken. Op die manier leer je iets over onze gezamenlijke geschiedenis, maar vooral over jezelf."
De campagne is te zien op TV, online, (D)OOH, radio en social media, en wordt de komende maanden extra uitgebreid met activaties en content.