Robijn strikt René Froger en rapper Bizzey voor lancering Robijn Quickwash

Robijn strikt René Froger en rapper Bizzey voor lancering Robijn Quickwash

23-05-2025 (18:00) - Campagnes

Creatief bureau Crocodile ontwikkelde een activatie en PR-campagne voor de introductie van een nieuwe lijn wasmiddel van Robijn. Hiermee wil het bureau zoveel mogelijk aandacht genereren voor het innovatieve wasmiddel onder de naam Quickwash, dat een schone was belooft in 15 minuten.

Fotocredit: Nadine Hulleman

Centraal staat de hitsong Wasmasjien van Trafassi uit 1985, die doorRené Froger en rapper Bizzey is omgetoverd tot een speed-up versie die zowel een jongere generatie aanspreekt, als de generatie die het nummer nog kent van vroeger. De campagne bestaat uit een social mediacampagne, een influencer en PR-campagne en wordt doorvertaald naar een activatie in Amsterdam waar het verrassende duo de song voor het eerst live ten gehore bracht. Vanaf vrijdag is de remake voor iedereen te beluisteren op alle streamingdiensten.

Crocodile was verantwoordelijk voor het creatieve concept, de UGC en PR-campagne, de activatie en de social content strategie. Oprichtster Tamara Couperus: “Het haakje met de song Wasmasjien was snel gelegd, maar de nieuwe innovatie moest ook een rol krijgen. Daarom hebben we gekeken naar het versnellen van het nummer door het in een nieuw, snel jasje te steken. Bij Crocodile Agency hebben we veel connecties in de muziekindustrie en zo kwamen we al snel uit bij Bizzey, dat een talent is van ons zusterbedrijf Bomers & Lemonade. Leuke bijkomstigheid was dat Bizzey dus echt een washok vol Robijn heeft staan! Hij was, net als René Froger, ook meteen enthousiast over zowel het liedje als het merk.”

René Froger in berenpak

Om vooraf social media buzz te genereren, was de rapper al enkele weken te zien met een levensgrote Robijnbeer, en werd er online flink gespeculeerd. De onthulling dat René Froger in het berenpak zat, speelde in op de "mystery-hype" bekend van TV-programma's waarbij het publiek moet raden wie de artiest is. "Mensen vroegen zich af waarom Bizzey steeds te zien was met een beer, en niemand snapte dat het ging om een nieuwe song, laat staan dat er een andere bekende artiest in verstopt zat!”, aldus Couperus die benadrukt dat dit spelelement bewust aan de campagne is toegevoegd om zowel Generatie Z als Millennials, effectief te bereiken en zo een brug te slaan tussen lineaire televisie en social engagement.

Robijn beschouwt deze campagne als de perfecte vertaling van hun product, dat een uitkomst biedt in het drukke leven van de consument: “De was doen was nog nooit zo leuk! Door muziek, humor en performance te combineren, slaan we een brug tussen generaties en laten we zien dat de was anno 2025 veel minder tijd kost, met hetzelfde schone resultaat. Bizzey en René hebben er een geweldige, eigentijdse invulling aan gegeven en spreken hiermee een breed publiek aan dat hopelijk deze zomer allemaal het nummer zal meezingen.

Robijn rolt internationaal een ATL-campagne uit, met in de hoofdrol Usain Bolt waarbij ook wordt ingespeeld op snelheid. In Nederland is deze campagne zichtbaar op TV, online, outdoor en op de winkelvloer.

Credits

Client: Frederike van der Meer, Lisanne Dingjan, Bo van Haasbeek
Crocodile Agency: Tamara Couperus (founder), Lonneke de Boer (Senior Account Manager), Sterre Kunzler (creative), Dominique Point (Strateeg), Joyce Rodenburg (Senior Project Manager)