
Rotterdam verandert in urban oogtest dankzij Specsavers
Nederlanders overschatten vaak hun zicht en stellen daarom een oogmeting uit. Dat blijkt uit onderzoek van Specsavers, dat Rotterdam heeft getransformeert tot een grote urban oogtest. Met de nieuwe campagne maakt de opticien een oogtest laagdrempelig en toegankelijk voor iedereen.
De urgentie voor deze campagne is groot: 71 procent van Nederlanders zichtklachten ervaart die hun dagelijkse leven belemmeren. Tegelijkertijd vertikken veel mensen het om een afspraak te maken bij de opticien. De belangrijkste redenen om dit uit te stellen: men denkt dat het niet nodig is, dat het zicht nog ‘goed genoeg’ is, of men vergeet het simpelweg.
Door de hele stad
In trams, op metrostations en langs looproutes worden reizigers en voorbijgangers uitgedaagd om op afstand teksten te lezen, zoals: 'Vanaf waar kun je de halte-info lezen?' en 'Vanaf waar kun je dit lezen?'. "Merk je dat je letters op afstand niet scherp ziet? Plan een gratis oogmeting bij een winkel in de buurt", vertelt Truusje Wijsman, Head of Marketing Specsavers Nederland.
De Rotterdamse ‘urban oogtest’ wordt ondersteund door Out-of-Home, social media en PR. De campagne is onderdeel van de nieuwe merkstrategie 'Iedereen goed zien en horen, daar zorgen we voor'.
Credits
Specsavers: Stephan van Ee, Truusje Wijsman, Leonie Hoogendoorn, Marko van Dijk, Peter Bakker
Bureau: Alfred, OnSocial
Productiebegeleiding: Freddy
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Director: Teddy Cherim
DOP: Daan Bukman
Steadycam: Kevin Vidal
Executive Producer: Niels Visser
Producer: Minou Hiemstra
Production Manager: Erik Mertens
1st AD: Fabian van der Hulst
Focus Puller: Luuk Schmitz
Gaffer: David Bels
Grip: Mike Laureys
Production Design: Jeroen Echter
Set Dresser: Marten Hoekstra
Styling: Claudia Damman
HMU: Annemiek Bohnnen
Location Manager: Floris van der Wal
Fotografie: Jaap Vliegenthart
Media: EssenceMediacom en Bauer Media Outdoor
PR: HPB | Het PR Bureau