
Samsung en Ace toverden S10 om tot S25
Sinds S10 doorbrak bij het grote publiek wordt haar artiestennaam vaak gekoppeld aan Samsungs-telefoons, die vaak beginnen met een 'S'. De telefoonmaker pikte deze woordgrap op en besloot samen te werken met de popartiest voor de lancering van het 25e Galaxy-model. S10 werd tijdelijk S25, en dat werd gevierd met een exclusief optreden in een luchtkasteel.
Binnen 24 uur meldden 20.000 liefhebbers zich aan voor de 100 felbegeerde plaatsen voor de show in het futuristische, roze luchtkasteel dat ook te zien is op haar albumhoes. Volgens Gerben van Walt Meijer van Samsung is de samenwerking een logische match: "Samsung en S10 staan beide voor het herontdekken en grenzen verleggen." Precies dat vormde de rode draad van de campagne die is ontwikkeld door Ace.
De campagne, inclusief de samenwerking met S10 en het concert, is ontwikkeld door Ace en haar verschilllende bureautakken: Social, PR en Create. De 'S10 wordt S25' campagne is aangejaagd door influencers, een social activatie met Stien den Hollander, een PR campagne en een offline campagne door Amsterdam.
Tijdens het optreden waar de naamswijzing werd onthuld, stonden de popprinses en Jordan Fish, voormalig lid van de band 'Bring Me The Horizon', voor het eerst samen op het podium. Hier brachten ze een bewerking van het album Mijn Haren Ruiken Naar Vuur.
Bekijk hier de recap van het optreden:
Credits
Klant: Samsung Nederland: Daphne Tan en Jon Thissen
Bureau: ACE (Social, PR & Create)
Talents: Stien den Hollander, Jordan Fish
Event productie: Tasty Lemon
Regisseur: Simon Becks