Samsung zoekt een goed verhaal

21-01-2013 (08:12) - Campagnes

Ter promotie van de nieuwe GALAXY Camera start Samsung de #goedverhaal activatiecampagne, met als pay-off: ‘Een goed verhaal vertel je met de Samsung GALAXY Camera’. 
 
De campagne zet mensen aan om op Twitter een bijzonder verhaal te vertellen met #goedverhaal. De meest opmerkelijke verhalen worden door het bekende improvisatiegezelschap Boom Chicago tijdens drie fotoshoots vertaald naar unieke foto’s. De fotoshoots zijn bovendien direct te bekijken via de livestream. 
 

De foto’s die uit de ingezonden tweets voortvloeien worden voorzien van de innovatieve Stipple-technologie. Samsung is daarmee het eerste merk dat in een campagne gebruik maakt van deze vinding, die ontwikkeld is door de gelijknamige start-up uit San Francisco. Met de Stipple-technologie verwerk je extra informatie als ‘stippen’ in een foto. De ‘stippen’ in de foto’s bieden toegang tot alle relevante achtergrondinformatie zoals de URL van de actiesite, video met bewijsvoering, productinformatie over de GALAXY Camera en uitleg hoe je mee kunt doen met #goedverhaal.