
Sanne, Dean en Amy winnen DOOH-challenge van RA*W en Bauer Media
Sanne van den Boogaard, Dean Flaat en Amy Sanders van Fontys Hogeschool winnen de DOOH-challenge van RA*W en Bauer Media. Onder het thema Unlock the Nextgen werden studenten en starters uitgedaagd een campagne te ontwikkelen die huidige problematiek in de wereld vanuit een positieve invalhoek belicht.
Op de foto: de winnende uitingen
De deelnemers gingen aan de slag met creatieve concepten voor de 240 NextGen Media-schermen op Nederlandse scholen en universiteiten, die dagelijks duizenden scholieren en studenten bereiken. Uit alle inzendingen koos de jury een top 3, waarbij de winnaar binnenkort op die schermen te zien zal zijn.
De eerste plaats ging naar Sanne van den Boogaard, Dean Flaat en Amy Sanders met het concept 'Some answers only live in you'. "Hoe kunnen we in een cynisch antwoord van Chatgpt naar voren laten komen van lol hoor je eigenlijk wel wat je zegt?!". De jury noemde dit concept "een erg goed en leuk idee, met een sterke insight en een herkenbare tone of voice."
Op de tweede plaats staat Dion Slegt met 'Change starts with you'. De jury omschreef dit werk als een boodschap die de kijker meeneemt en inspireert om bij zichzelf te beginnen. De derde plaats gaat naar Anna Grimailova en Niels Spaans met 'Internet Grandma'. Volgens de jury is dit heel Gen Z & Alpha, een beetje sarcastisch, maar juist daardoor heel leuk en empowering.
Vierkoppige vakjury
De vierkoppige vakjury bestond uit Stefanie Kooijman (Bauer Media Outdoor, Marketing & Insights Manager), Albert Vegers (Alfred International, Creative Director), Yesol (Creative Designer / Producer) en Monique (Dept, Motion Graphic Designer). De jury beoordeelde de inzendingen op originaliteit, toepasbaarheid in DOOH op scholen en de kracht van de boodschap.