Santa Maria maakt van Taco Friday een nieuwe traditie

Santa Maria maakt van Taco Friday een nieuwe traditie

30-04-2025 (10:14) - Campagnes

Het antwoord op de vraag wat we op vrijdag eten begint doorgaans met een p: patat of pizza. Santa Maria wil daar een extra letter aan toevoegen, namelijk de t van taco's. Het Tex Mex-merk start daarom met de campagne 'Friday Vibes? Let's Taco!' om van Taco Friday een fenomeen te maken, zoals dat in veel Scandinavische landen al het geval is.

De Tex Mex-keuken heeft volgens Santa Maria alles in zich om het weekend goed te beginnen: "Ideaal voor mensen die geen zin hebben om te koken, maar die het wél gezellig vinden om samen aan te schuiven voor een lekkere maaltijd. De variatie is eindeloos, je zet het makkelijk op tafel voor een grotere groep en iedereen eet mee, ongeacht het gezelschap." Het merk heeft voor Taco Friday de juiste producten in het assortiment, van Tex Mex-kruiden, tortilla’s, salsa’s tot toppings.

Diner aan huis

Santa Maria trekt in Nederland de ‘Taco Friday’-kar door zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met het fenomeen. De activatie wordt groots uitgerold met een landelijke (media)campagne op tv, online en in de retail. Daarnaast is er een PR-campagne opgezet met food- en lifestyle-influencers.

Maar er is meer om Taco Friday tot een nieuwe traditie te maken. Zo is er een socialcampagne waarbij consumenten hun woonplaats kunnen doorgeven en kans maken op een bijzonder diner aan huis. De hoofdprijs is een compleet verzorgd Taco Friday-diner thuis, gemaakt door Santa Maria’s jarenlange ambassadeur Francesca Kookt.

In de woonplaats van de winnaar wordt Taco Friday bovendien groots gevierd: Santa Maria stuurt taco-deliveryscooters op pad om DIY Taco Friday-kits bij buurtgenoten thuis te bezorgen.