Simpel over liefde en belbundels
In ‘Liefde is Simpel’ laat de telecomprovider zien dat het vinden van een goede belbundel minstens zo belangrijk is als het vinden van een goede relatie. De campagne is onderdeel van een reeks die al sinds 2013 loopt.
Ook deze keer wordt er een knipoog gemaakt naar een populair TV-programma. Alfred International ontwikkelde de campagne die onder andere verschijnt op TV, radio, online video, social en out of home.
Een partner of een bundel?
In de humoristische video’s blijkt dat het vinden van een goede belbundel minstens zo belangrijk is als het vinden van een goede relatie. Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat het gebruik van de Smartphone voor veel Nederlanders een essentiële levensbehoefte is. Veel jongeren doen bijvoorbeeld nog liever afstand van seks dan van hun smartphone. 23% van de ondervraagden geeft aan meer tijd aan de smartphone te besteden dan aan hun partner.
De nieuwe campagne heeft als doel om Nederland bewust te maken van de propositie van Simpel: goedkoop bellen, SMS-en en veel data. Deze propositie vormt sinds 2019 de basis van alle communicatie. Bij Simpel krijg je de laagste prijzen op een geweldig netwerk, een echte perfect match.
In ‘Liefde is Simpel’ wordt opnieuw een knipoog gemaakt naar een populair TV-programma. Simpel maakt al tien jaar gebruik van de kracht van populaire cultuur. Eerdere campagnes speelden met TV- en filmgenres zoals Bollywood, crime of westerns en recent nog was er een parodie op een spelshow.
Gemak en simplisme
Margaret Kreuger, Manager Brand & Customer Communications van T-Mobile: “De vingers staan symbool voor gemak en simplisme. Simpel kiest al jaren voor consequent gebruik van deze property. Hierdoor zijn de reclames van Simpel snel te herkennen en makkelijk om te onthouden. In het huidige medialandschap van skippable ads en dure GRP’s hebben we steeds korter de tijd om impact te maken. Met de pratende vingers heeft Simpel ook voor de komende jaren een ijzersterke troef in handen.”
De campagne loopt vanaf maandag 10 juli.
Credits
Klant Simpel
Verantwoordelijke klant Margaret Kreuger, Nicole Vrolijk, Rindert de Lange
Bureau Alfred International
Strategie Lucio Jessurun
Account Danielle Boskemper, Stéphanie Freitag, Roos Schaffels
Creatie Sjors Roovers, Lex Segers, Jeroen van de Sande (ECD)
Agency Producer Kees van Mourik
Productiemaatschappij Freddy i.s.m. PEDRI Animation
D.O.P. Kevin Kimman
Designer Hans van Mechelen
Edit Marco Kruk (Studio Nori)
Grading Kevin Kimman.
Sound & music Freddy & MOST
Fotografie Valentine Harmsen
Media EssenceMediacom, Dentsu