Slaapfeestje loopt anders dan gepland in nieuwe Toyota-merkfilm

Slaapfeestje loopt anders dan gepland in nieuwe Toyota-merkfilm

17-02-2025 (13:43) - Campagnes

In de nieuwste merkfilm van Toyata en DDB Amsterdam speelt taxichauffeur Roy opnieuw de hoofdrol. Dit keer draait het om het slaapfeestje van zijn dochtertje, waar alles in eerste instantie gezellig lijkt – tot een van de kinderen heimwee krijgt.

"Deze film gaat over een klein mannetje die stoer oogt, maar midden in de nacht toch niet kan slapen", vertelt John de Wit, Campagnemanager Toyota Nederland. "Onze behulpzame goedzak Roy zorgt hij de volgende ochtend weer goed voor de dag komt. Een Toyota rijd je nooit alleen voor jezelf. Het is alweer de vijfde film binnen dit platform. En die consistente aanpak met Roy zorgt dat de waardering en merkherkenning telkens weer verder doorstijgt."

Pol Hoenderboom, Executive Creative Director bij DDB Amsterdam, voegt toe: "De kracht van het behulpzame karakter als Roy ligt in de herkenbare, menselijke momenten. Het is mooi om te zien dat het mensen in hun hart raakt als ze zien dat Roy dan altijd weer klaarstaat voor anderen."

Credits

Opdrachtgever Toyota Nederland
Luuk Maes, John de Wit, Stefan Kleinrouweler, Kevin Adams, Martijn van de Ven
Bureau DDB Amsterdam
Productie en regie Pink Rabbit, Ismael ten Heuvel
Editor Martin Heijgelaar
Grading/online: Crabsalad
Muziek Tom Tukker
Sound Public Audio