Snelle maakt gebruik van fakevertising in CGI-campagne
Ter ere van de release van zijn nieuwste album 'Achtentwintig' heeft singer-songrapper Snelle de handen ineengeslagen met Crocodile Agency. Het next-gen reclamebureau heeft een CGI-campagne (Computer Generated Imagery) ontwikkeld die nu te bekijken is op Snelle's social mediakanalen.
In deze 'fakevertising' prijkt het Pontsteigergebouw in Amsterdam, waarop het nieuwe album van Snelle wordt onthuld en een draaiend vinyl tussen de twee imposante torens zweeft. Dit is (fictief) te bewonderen vanaf het pontje in Amsterdam. Snelle maakt hiermee geschiedenis als de eerste Nederlandse artiest die deze geavanceerde technologie inzet voor marketingdoeleinden binnen de entertainmentindustrie.
De video is hier te bekijken.
Ervaring creëren
Snelle: “Met 'Achtentwintig' wilde ik niet alleen een album maken, maar ook een ervaring creëren. Voor mijn nieuwe album heb ik samengewerkt met fantastische artiesten, zoals Kraantje Pappie, Miss Montreal, Thomas Acda, Josylvio en Jonna Fraser. Om dit extra onder de aandacht te brengen zocht ik naar een unieke activatie om Nederland lekker op te laten schudden. Ik vind de CGI-campagnes van Jacquemus altijd al indrukwekkend, omdat je soms bijna niet ziet of iets echt is of niet. Dit effect wilde ik ook creëren bij mijn fans.”
Fakevertising
Tamara Couperus, oprichter van Crocodile Agency: “De vraag vanuit het team van Snelle was om iets onderscheidends te creëren voor de lancering van zijn nieuwe album 'Achtentwintig'. We hebben daarop deze fakevertising ontwikkeld, met het indrukwekkende Pontsteigergebouw in Amsterdam als surreële achtergrond. Vooral internationale merken hebben deze techniek al eerder gebruikt om op een onderscheidende manier aandacht te creëren, maar dit is nog nooit eerder gedaan in de entertainmentindustrie. Snelle is hiermee de allereerste artiest die gebruikmaakt van de CGI-techniek. Dit laat ook zien dat de muziekindustrie aan het ontwikkelen is, en nieuwe technologieën gebruikt om aandacht te krijgen van de consument en fans. Samen met het team van Orthodoxx, die de campagnevideo heeft gemaakt, hebben we onder andere gekeken naar de stand van de wind, lichtinval, grootte van de LP en de structuur van het doek, om het zo echt mogelijk te maken.”