Soilmate en motivational speaker Jono Lancaster: Schoonheid zit van binnen
Echte schoonheid zit vanbinnen - een mantra dat de huidige maatschappij in toenemende mate lijkt te zijn vergeten. Soilmates helpt iedereen weer herinneren dat je beter en vooral dieper moet kijken om echte waarde te vinden.
Soilmates, bekend om hun avocado-olie gemaakt van ‘ugly’ avocado’s die anders weggegooid zouden worden, bundelt daarvoor de krachten met motivational speaker Jono Lancaster. Samen gaan ze er proberen voor te zorgen dat mensen anders denken over schoonheid. Of het nou gaat om mensen of avocado’s. Vind jij de buitenkant belangrijker, of ga je voor de inhoud? Soilmates en Jono willen benadrukken waar het echt om gaat.
Hard voor de binnenkant
In hun nieuwste campagne maakt Soilmates zich samen met Jono hard voor de binnenkant. Schoonheid is niet alleen uiterlijk vertoon, maar bevindt zich ook onder de oppervlakte, wachtend om op waarde geschat te worden. Dit is precies wat Soilmates wil doen met de zogeheten ‘ugly’ avocado’s: op het uiterlijk afgekeurde avocado’s, maar als je iets dieper kijkt een perfecte voedingsbron voor Soilmates producten. Jono is de ambassadeur van deze gedachte: hij is geboren met Treacher Collins syndroom en voldoet daarom niet aan het oppervlakkige schoonheidsideaal van de hedendaagse maatschappij.
Statement maken
‘Ik ben super enthousiast om onderdeel te zijn van dit project en samen met Soilmates een krachtig statement te maken over hoe wij schoonheid zien in deze wereld. De filosofie van Soilmates is precies wat me aansprak en iets waar ik me al heel mijn leven hard voor maak: omarm je door de maatschappij bestempelde tekortkomingen en zie ze juist als jouw superkrachten.’ - aldus Soilmates ambassadeur Jono Lancaster.
Het komende jaar doneert Soilmate een totaalbedrag van €10.000,- aan de Love Me Love My Face Face stichting, een goed doel wat awareness creëert en steun biedt aan personen en families die te maken hebben met het Treacher Collins syndroom en andere gezichtsaandoeningen.
BALANCING ACT
De campagne komt van Happiness Amsterdam, onder andere bekend van hun campagnes voor Marktplaats. Joey Boeters, Creative Partner Happiness Amsterdam: ‘We waren ons bewust van de balancing act waar we ons op bevonden - daarom hebben we veelvuldig met Jono gesproken. Hij heeft ook een belangrijke rol in de conceptfase gespeeld, we hebben flink heen en weer gepingpongd om de juiste woorden te vinden. Precies daarom is het niet alleen een verhaal voor Soilmates geworden, maar ook het verhaal van Jono. Een maatschappij-breed verhaal.'