Spetterend Pepsi Kick
07-08-2012 (08:21) - Campagnes
Pepsi geeft kleur aan het Nederlandse straatbeeld met haar letterlijk spetterende posters van Pepsi Kick. De spraakmakende uiting voor Pepsi Kick, dat de vertrouwde smaak van Pepsi heeft maar je ook een oppeppend effect geeft zonder dikmakende suikers, is momenteel in nagenoeg alle grote steden van het land te zien op talloze Abri’s, Mupi’s en Billboards van JCDecaux. Ook zijn tram- en bushaltes op elf toplocaties geheel in lijn met de campagne opvallend ‘bespetterd’, waardoor de hele halte omgetoverd is tot één grote, opvallende en kleurrijke uiting.
Deze compleet in Pepsi Kick ondergedompelde haltes staan op drukbezochte locaties in Amsterdam (Leidseplein, Damrak), Utrecht (Neude en Lucas Bolwerk), Groningen (Grote Markt en Gedempte Zuiderdiep), Haarlem (Gedempte Oude Gracht), Arnhem (Willemsplein), Leiden (Breestraat), Maastricht (Vrijthof) en Brede (Karnemelkstraat).
Met een combinatie van uitingen op Abri- (2m2) en Billboardformaat (8m2) heeft Pepsi binnen haar totale mediastrategie gekozen voor een brede inzet van buitenreclame. In de maand dat Pepsi Kick lanceert, is de fles nadrukkelijk aanwezig in het straatbeeld van ruim 50 steden. Uit bereikcijfers blijkt dat Pepsi alleen al met de objecten van JCDecaux 67% van de bevolking in de doelgroep 15-29 jaar bereikt.
Opdrachtgever: PepsiCo
Reclamebureau: FHV BBDO
Ontwerper: Alex Trochut
Mediabureau: OMD
Uitvoering Spectaculars: JCDecaux Innovate