
Sportfondsen zet eigen collega's in voor meer medewerkers
Sportfondsen introduceert arbeidsmarktcampagne 'Maak bewegen mogelijk' om de zichtbaarheid als werkgever te vergroten. Door arbeidsmarktkrapte in heel Nederland is het vinden van nieuwe werknemers een uitdaging op zich.
Met de campagne zet Sportfondsen de eigen medewerkers in de schijnwerpers en laat de organisatie zien hoe belangrijk hun bijdrage is aan een vitaal Nederland. Of je nu aan het zwembad staat, in de horeca werkt of plannen maakt op kantoor: iedereen draagt op zijn of haar manier bij aan het mogelijk maken van beweging voor jong en oud.
In vrijwel alle regio’s in Nederland is het een uitdaging om gekwalificeerde medewerkers te vinden bij accomodaties van Sportfondsen, van zweminstructeurs tot horecamedewerkers en toezichthouders. Deze arbeidsmarktkrapte vraagt om een strategische, structurele aanpak. Niet alleen met het oog op directe instroom, maar ook om Sportfondsen steviger te positioneren als aantrekkelijke werkgever.
Ontstaan vanuit de praktijk
De campagne is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met medewerkers van Sportfondsen zelf. Zij vormen het gezicht van de campagne. “Onze eigen collega’s kunnen het beste vertellen hoe zij hun werk bij Sportfondsen ervaren. Nieuwe collega’s werven doe je met collega’s, zij zijn de ambassadeurs van de organisatie”, aldus Karin Houwer, adviseur arbeidscommunicatie bij Sportfondsen.
Campagneteam:
Koninklijke Sportfondsen Nederland B.V.; Karin Houwer, adviseur arbeidsmarktcommunicatie; Farzaana Zahoer, content marketeer en Jesse Smedts, vormgever
Strategie en creatie; FCB Amsterdam: Massimo van der Plas, Dennis van Aalst, Menno Blaauw, Leonhard Uijlenbroek.
Content; Guifi, Martin Boomkamp en Grow Conversion, Dominique Luursema en Faye Celik
Kanalen strategie & uitvoering; Recruitment Marketeers: Remko Booghmans en Soraya Heus