Sportlife collab met XPLCT Studios en vlogger Glen Fontein
Omdat Sportlife de stap van fris naar zoet maakt, stappen ze voor deze campagne uit de koude wintersportwereld en stappen ze in het street- en lifestyle domein.
Om deze stap kracht bij te zetten ging Sportlife een samenwerking aan met streetwear merk XPLCT Studios. De collab tussen de twee merken resulteerde uiteindelijk in 3 tracksuits die matchen met de 3 nieuwe smaken.
Nieuwe smaken
De drie nieuwe samaken zijn: Strawberry-Blueberry, Mango-Orange en Cherry-Coconut.
Fitzroy maakte de campagne voor de nieuwe Unexpected Flavours van Sportlife. Het ontwerpteam van XPLCT Studios werkte tijdens het proces nauw samen met Sportlife om de essentie van de nieuwe smaken goed te vangen. Dit betekende experimenteren met levendige kleuren, texturen en patronen om het gevoel van de kauwgomverpakkingen en de zintuiglijke ervaring van de gum goed door te vertalen naar de pakken.
Tracksuits
De Sportlife tracksuits en de nieuwe smaken zijn ook te zien in de nieuwe videoclip ‘Dinsdag’ van artiest en vlogger Glen Fontein. Glen staat midden in de doelgroep die we graag willen bereiken. In de videoclip - gemaakt door Joshua Raveneau - volgen we een ‘unexpected romance’ tussen Glen en TikTok creator Luna Nieuwboer. Vanuit de videoclip zijn video’s gemaakt voor de promotie van de nieuwe smaken van Sportlife. Via socials maakt iedereen straks kans om zelf een van de tracksuits te winnen. In verschillende Nederlandse steden zullen promoteams opduiken in de nieuwe Sportlife tracksuits.