Squla roept ouder en kind op om fouten als leermomenten te omarmen

06-09-2023 (10:00) - Campagnes

Zelf een pony proberen te knippen, watervaste stift als make-up uitproberen, in een citroen happen of het hoofd door de trapspijlen wringen... Allemaal momenten die laten zien hoe kinderen kunnen leren, door te experimenteren en te ontdekken hoe iets juist níet moet.

Squla gelooft dat leren draait om het durven maken van fouten. Want als je de wereld om je heen aan het ontdekken bent, kan er wel eens iets misgaan. Squla vindt dat een felicitatie waard, want het zijn juist de fouten die je verder brengen en waarvan je kunt leren. Nu de scholen weer zijn begonnen, activeert Squla de campagne ‘Gefailiciteerd! Weer wat geleerd’, om het maken van fouten te vieren.

De nieuwe campagne verpakt deze boodschap in grappige leermomenten van kinderen. Via radiocommercials, social media en abri’s worden grappige en herkenbare situaties gedeeld, zoals een kind dat per ongeluk de oven op 60 in plaats van 6 minuten aanzet, waardoor de croissantjes zijn aangebrand. Of een meisje dat een appel test met een sticker erop, en erachter komt dat dit toch minder lekker smaakt. Ook worden ouders en kids onder de noemer #gefailiciteerd opgeroepen op Instagram om verhalen te delen, waarin kinderen door het maken van een klein foutje in zo'n situatie terechtkomen. Keer op keer luidt het devies: ‘Gefailiciteerd! Weer wat geleerd’.

Back 2 School campagne

Voor Squla is het nieuwe schooljaar een mooie aanleiding om kinderen en hun ouders op te roepen het maken van fouten te vieren en omarmen. Want alleen zo gaan kinderen van ‘Dat kan ik toch niet’, naar ‘Dat kan ik nog niet’. Dit staat ook bekend als de ‘groeimindset’. Dit is een mindset die uitgaat van het vertrouwen dat je alles kunt leren, als je maar doorzet en in jezelf gelooft, óók als het even tegenzit. De groeimindset zit verweven in het product van Squla én in de nieuwste Back to School campagne, vertelt Pauline Rambonnet, Head of Growth & Marketing van Squla: “Met onze campagne ‘Gefailiciteerd! Weer wat geleerd’ willen we kinderen stimuleren om de wereld om hen heen te ontdekken, zelfs als daar een foutje bij hoort. Want waar fouten worden gemaakt, wordt geleerd.”

Liefde voor leren

De Back to School campagne biedt Squla de gelegenheid om basisscholieren en hun ouders vertrouwd te maken met de groeimindset. Deze theorie is niet zomaar ergens op gebaseerd, wetenschappers zoals Carol Dweck (2008) onderschrijven deze theorie al langer. De principes hiervan staan al vanaf het begin

Credits

Buutvrij - Creatief Bureau
Creative director - Marco de Jong