Studio Dumbar slaat handen ineen met Grey Londen voor tech-meubelmerk Tylko
Voor de nieuwe campagne "Furniture That Fits, For People That Don't" voor het tech-meubelmerk Tylko, sloegen Grey London en Studio Dumbar uit Rotterdam de handen ineen.
De multi-channel activatie bestaat uit een manifestvideo, digitale advertenties, printadvertorials en OOH-reclame.
Met een focus op dynamische typografie en eigentijdse designsystemen onderscheidt Tylko zich in de vaak overgecommercialiseerde meubelwereld.
Als Tylko's eerste creatieve, ontwerp- en productiebureau stond Grey London centraal in de ontwikkeling van de merkidentiteit en -communicatie. Als marktleiders in design en motion bracht STUDIO DUMBAR /DEPT zijn expertise in om het type en de grafische elementen van de campagne het merkverhaal 'Furniture that Fits, People that Don't' in beweging te brengen.
De op Nederland gerichte campagne - Tylko's grootste media-investering tot nu toe - toont Tylko's streven naar groei, waarbij het bedrijf overstapt van een prestatiegerichte aanpak naar merkopbouw op de langere termijn.
Tylko stelt mensen in staat om meubels op maat te maken met behulp van de online configurator en augmented reality app. De campagne draait om het idee van Tylko als de "meubels die passen" en een oplossing voor "het organiseren van chaos". De aandacht voor detail in deze campagne krijgt veel aandacht op hun sociale kanalen.