Stukje van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne ter wereld

Stukje van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne ter wereld

04-11-2025 (17:15) - Campagnes

Tijdens de Global Sabre Awards is Stukje van Mij van KPN uitgroepen tot beste PR-campagne wereldwijd. Het is de eerste keer dat een Nederlandse deze prestigieuze, internationele eer behaalt. Namens het bureauteam achter de campagne nam Het PR Bureau de award in Chicago in ontvangst.

"Deze erkenning laat zien dat onze inzet om verhalen te vertellen die écht raken, niet alleen in Nederland maar wereldwijd wordt gewaardeerd", aldus Dave Frauenfelder, Vice President Brand, MarCom & Sponsoring bij KPN. "Het is een prachtige bevestiging van de kracht van authentieke communicatie, waarin creativiteit, maatschappelijke relevantie en emotie samenkomen. Wat begon als een start voor een #BeterInternet, is uitgegroeid tot één van de meest bekroonde en impactvolle campagnes ter wereld."

De Global Sabre Award bekroont uitzonderlijke prestaties in merkcommunicatie en maatschappelijke relevantie. Dit jaar waren er ruim 5.500 inzendingen uit meer dan 60 landen, waarna Stukje Van Mij werd uitgeroepen tot de beste campagne wereldwijd. De internationale jury prees de campagne om haar meetbare impact en bijdrage aan maatschappelijke bewustwording en beleidswijziging, zoals de nieuwe Wet seksuele misdrijven.

Oscar van de PR

Ook Gerd De Smyter, woordvoerder en PR Manager van KPN, is apetrots op de Global Sabre Award: "Dit bewijst dat PR, woordvoering en merk onlosmakelijk verbonden zijn om relevantie en vertrouwen te creëren. Met Stukje Van Mij hebben we intern grenzen verlegd, en dat valt ook over de grenzen op. Voor mij persoonlijk voelt dit als de ultieme bekroning: de Oscar van de PR."

"Met Stukje Van Mij tonen we aan dat PR verder gaat dan zichtbaarheid: het kan gedrag veranderen, beleid beïnvloeden en gesprekken op gang brengen die ertoe doen", vertelt Jacqueline Bosselaar, oprichter en CEO van HPB | Het PR Bureau. "Het mooiste aan deze campagne, vind ik, hoe krachtig het is wanneer iedereen zich gezamenlijk focust op het verdienen van aandacht. Vanaf dag één kozen we samen voor strategie en creativiteit die het publiek echt raakten. Daardoor wonnen we niet alleen het vertrouwen van de meest kritische stemmen, maar, via de regels van pop culture, ook de harten van het grote publiek. Dat een Nederlandse campagne op deze wijze wereldwijd wordt bekroond, is een prachtige bevestiging van de kracht van ons vak."

Hecht team achter campagne

De campagne is tot stand gekomen dankzij een intensieve samenwerking tussen KPN en een collectief van Nederlandse bureaus: Dentsu Creative, Mindshare Nederland, We Agency, Amp.Amsterdam, A Bigger Circle, team5PM en HPB | Het PR Bureau.