TBWA/NEBOKO en Wefilm werken samen voor DELA campagne

26-01-2024 (10:24) - Campagnes

Deze week lanceerde coöperatie DELA haar nieuwe merkcampagne waarin het uitvaartbedrijf van de organisatie centraal staat.

De DELA-medewerkers vormen zelf het gezicht van de campagne. Elke dag staan zij met oog voor ieder detail klaar voor nabestaanden om het afscheid zo mooi mogelijk te maken. Omdat elk leven oneindig aandacht verdient.

DELA-medewerkers in de hoofdrol

Ervaringen uit de dagelijkse praktijk staan aan de oorsprong van deze campagne. DELA toont in de film eigen mensen, het vakmanschap en professionaliteit waarmee zij te werk gaan en het inlevingsvermogen en de warmte waarmee zij bij nabestaanden thuis en in haar crematoria en uitvaartcentra ondersteunen in de week rondom een afscheid.

‘Hybride’ stijl commercial

Roel Welling, creatief directeur bij Wefilm Creative Agency, licht toe: 'We willen laten zien hoe mooi de oprechte aandacht van DELA-medewerkers is. Daarvoor wilden we niet op echte uitvaarten draaien, maar wel echte verhalen met echte mensen vertellen. Daarom is er voor een ‘hybride’ stijl commercial gekozen: de DELA-medewerkers spelen zichzelf in een fictieve set. De scenes zijn gebaseerd op echt gebeurde verhalen, en dat raakt.'

Oneindig aandacht

Nienke van den Nieuwenhof is vanuit DELA betrokken bij de campagne: ‘Wij laten zien wat het werk binnen ons uitvaartbedrijf allemaal inhoudt. Voor én achter de schermen. Elke dag staan wij met liefde en oog voor ieder detail klaar voor overledenen en hun naasten, zodat het afscheid betekenisvol is en herinneringen gedeeld en doorgegeven worden. Want wij geloven dat elk leven oneindig aandacht verdient.’

Credits

Strategie/Concept/Creatie – TBWA\NEBOKO en Wefilm,
Regie – Martijn de Jong
Media – Greenhouse Group en MediaValue
Opdrachtgever: Coöperatie DELA