TBWA\Neboko voor KPN doet ’t gewoon
31-08-2012 (00:00) - Campagnes
Vanaf 1 september is de Klantenservice van het KPN-merk 24 uur per dag, 7 dagen in de week beschikbaar voor vragen, opmerkingen of klachten. Bellen met de telefonische Klantenservice is voortaan ook gratis. Dit geldt voor zowel klein-zakelijke klanten als consumenten. Ook via social media worden klanten 24/7 geholpen.
KPN start in september met een nieuwe campagnelijn die wordt afgetrapt met de campagne voor gratis 24/7 Klantenservice. Het Nederlandse gezin Van Doorn staat de komende tijd centraal in de KPN-campagnes en dan vooral vader Erik en zijn tienerzoon Jesse. Gebaseerd op het gegeven dat de jongere generatie minder drempels ervaart bij telecom en ict, accepteren ouders hun eigen kinderen vaak als autoriteit op dit gebied. Zo ook vader Erik, die een zelfstandig ondernemer is met een groente- en fruitbedrijf. Hij heeft Jesse van jongs af aan alles geleerd, maar de rollen zijn nu omgedraaid: Jesse kan vader - die toch soms wat moeite heeft de techniek bij te houden - nog wat leren over nieuwe technologie.
credits
Verantwoordelijk bij klant: Patrick Kuijsters, Aline van Keulen, Marjolein Drenth
Verantwoordelijk bij bureau Anneke Bos, Roos Ronner
Strategie: Kees Kalk
Creatie: Jorn Kruijsen en Jeroen van de Sande