The Family ontwikkelt campagne Follow the Money voor ledenwerving

The Family ontwikkelt campagne Follow the Money voor ledenwerving

14-10-2025 (16:47) - Campagnes

Follow the Money lanceert samen met het Amsterdamse reclamebureau The Family een nieuwe campagne voor ledenwerving. Het doel: 100.000 leden, een aantal dat nodig is om een sterk evenwicht te vormen tegen koersbepalers.

"Follow the Money is geen merk waar je zomaar 'een campagne' voor bedenkt - het vraagt om inhoud en visie. En een beetje brutaliteit. Wij geloven dat 100.000 leden niet zomaar een doel is, maar een sterk symbolisch tegenwicht voor de macht in Nederland", vertelt Lukas van de Ven, Executive Creative Director van The Family.

In de eerste drie uitingen worden drie kernthema’s van het journalistieke platform: bescherming van de rechtsstaat, de bewaking van Europa en weerbaarheid tegen juridische druk tegen onafhankelijke journalistiek. In beeldtaal en tekst staat de oproep tot lidmaatschap centraal. Want alleen dankzij betalende leden kan Follow The Money de macht blijven controleren.

De eerste advertenties verschenen in de Volkskrant, Trouw en NRC. De komende tijd wordt de campagne verder uitgerold, steeds met een nieuwe invalshoek. 

Credits

Concept & campagne: The Family
Executive Creative Directors: Lukas van de Ven, Eduard van Bennekom
Account: Martine Roëll
Strategie: Joris van Amerom, Zildjian Overweg
Client: Follow The Money
Media: The Committed Agency