The Gardeners achter magazine voor microkrediet
21-12-2012 (00:00) - Campagnes
Cordaid Microkrediet en Quote lanceerden deze week in de Amsterdamse Zuiderkerk het resultaat van een bijzondere samenwerking: de ‘Quote Top 100 Micronairs’.
In dit magazine staan 100 inspirerende microkredietondernemers uit verschillende ontwikkelingslanden centraal.
Het magazine is een knipoog naar de lijstjes met succesvolle ondernemers waar Quote patent op heeft. Tijdens een exclusief benefietdiner namen schrijver Kluun en ondernemer Oscar Kneppers het symbolische eerste exemplaar van de ‘Quote Top 100 Micronairs’ in ontvangst uit handen van Quote hoofdredacteur Mirjam van den Broeke en René Grotenhuis, directeur van Cordaid Microkrediet. Het eenmalige magazine werd bedacht en ontwikkeld door het Amsterdamse activatiebureau The Gardeners.
De ‘Quote Top 100 Micronairs’ verschijnt in een oplage van 35.000 stuks. Het magazine valt samen met het januarinummer bij alle Quote abonnees op de deurmat. Daarnaast is het magazine vanaf 20 december in een speciaal sealpack verkrijgbaar in de winkels. Naast het bereiken van awareness voor Cordaid Microkrediet, was het ook een fondsenwervende campagne waarbij tot nu toe € 41.250,- opgehaald werd voor het goede doel.
Campagne: ‘Quote Top 100 Micronairs’
Adverteerder: Cordaid Microkrediet
Bureau: The Gardeners
Strategie: Robrecht Stoekenbroek, Daan van Kuijeren
Creatie: Robrecht Stoekenbroek, Daan van Kuijeren, Nienke van der Jagt
Account: Laura Snapper en Maira Evers
Klant: Carlijn Engelhart, Tanja Jans, Peter Stolze
Mediapartner: Quote