THEY glow in the dark
17-08-2012 (08:27) - Campagnes
THEY ontwierp drie nieuwe affiches voor het openluchttheater in het Amsterdamse Bos. Vooral het affiche met de afbeelding van een uil valt op, en niet alleen overdag. 's Avonds, als het donker is, lichten de uilenogen op in het donker. De lampen van voorbij rijdende auto's activeren het glow-in-the-darkeffect, daarna blijven de ogen nagloeien. Hierdoor is het affiche ook voor fietsers duidelijk te zien. De affiches zijn geplaatst op de route van Amsterdam naar het BosTheater, zo leiden de glow-in-the-dark ogen je de juiste kant op
Net als vorig jaar is voor het ontwerp gebruik gemaakt van klassieke, authentieke technieken; gutsen en houtdruk. Ook is gekozen voor een bijzondere druktechniek. Om de houtdrukken te dupliceren is gebruik gemaakt van een irisdruk in de offsetpers. Waar normaal gesproken alleen zwarte inkt in de inktbak zit, zijn nu meerdere inktkleuren naast elkaar gegoten. Hierdoor kunnen speciale inkten als parelmoer gebruikt worden, zoals te zien in het affiche van Wiener Wald.
Midden in het Amsterdamse Bos speelt het BosTheater deze zomer de eigen productie Wiener Wald. Tot en met 15 september wisselen livemuziek en toneel elkaar af.
Bureau: THEY
Creatie: THEY
Productie: Bart Visser (Rietveld Academie)
Houtdruk: Grafisch Atelier Amsterdam
Irisdruk op offsetpers: De Groot Drukkerij
Opdrachtgever: Het Amsterdamse BosTheater
Verantwoordelijk bij klant: Dorien Versloot, Dorothy Zon
