Tinder lanceert bewustwordingscampagne: Waarschuwing voor online datingfraude
Tinder en haar moederbedrijf, Match Group (MTCH), onthullen vandaag een nieuwe in-app preventiecampagne en kondigen een samenwerking aan met Jonathan Bennett, bekend van Mean Girls.
Met deze samenwerking willen ze gebruikers nog beter informeren over de risico’s van financiële fraude en schadelijk online gedrag. Ter gelegenheid van de wereldwijde dag tegen datingfraude lanceert Tinder deze campagne om mensenbewust te maken van een probleem dat miljoenen mensen over de hele wereld treft. Hiermee willen ze benadrukken dat het nooit verstandig is om geld over te maken of te investeren in mensen die je enkel online hebt ontmoet.
Mean Girls quotes
"Elk jaar op 3 oktober delen fans graag hun favoriete Mean Girls quotes, maar we willen deze dag graag gebruiken om een aantal belangrijke lessen te geven over ons gedrag in de digitale wereld," zegt Jonathan Bennett. "We willen dat iedereen zich meer bewust wordt van de veelvoorkomende valkuilen waar we voor op onze hoede moeten zijn."
Beschermen
Volgens veiligheidsinstanties is fraude met cryptocurrencies, zoals Pig Butchering, momenteel de grootste financiële fraude. Hoewel oudere volwassenen het hoogste percentage van datingfraude slachtoffers vertegenwoordigen, blijkt uit onderzoek dat het aantal meldingen van jongere volwassenen elk jaar toeneemt. Dit benadrukt het belang van deze campagne.
"Bij Tinder zijn we trots dat we het voortouw nemen in veiligheid en het creëren van campagnes die zowel nuttig als cultureel relevant zijn. Deze campagnes kunnen helpen het bewustzijn te vergroten en daten veiliger te maken op onze app en andere online platforms," zegt Stephanie Danzi, Vice President Marketing bij Tinder. "Op de wereldwijde dag tegen datingfraude willen we al onze leden informeren over hoe ze zichzelf het beste kunnen beschermen tegen online fraude."
Nieuwe productfuncties
De campagne volgt op een campagne die Match Group in januari lanceerde om gebruikers bewust te maken van de mogelijkheden voor zelfbescherming tegen online fraude. De afgelopen jaren hebben de merken van Match Group proactief maatregelen genomen om leden van de apps te waarschuwen voor mogelijke oplichtingspraktijken en fraude. Er zijn nieuwe productfuncties geïntroduceerd, zoals foto verificatie en videochat en er worden pop-up berichten met veiligheidsadvies verstuurd wanneer er iets verdachts wordt opgemerkt in gesprekken tussen gebruikers.