TNO vraagt talent een stempel achter te laten

15-03-2023 (10:01) - Campagnes

TNO wil laten zien wat het allemaal in huis heeft op innovatief gebied en wil nieuw, gedreven talent in huis halen met de merk- en werkcampagne #ditisonzetijd. 

De campagne nodigt het brede publiek, overheid, ondernemers en talent op de arbeidsmarkt uit om samen met TNO de samenleving veiliger, duurzamer en gezonder te maken. Geholpen door digitale mogelijkheden.

Te beperkt beeld

Regina van Hoof, Director Marketing & Communications TNO: “TNO heeft een hoge naamsbekendheid. Maar tegelijkertijd heeft men een te beperkt beeld van TNO. Mensen weten niet precies wát we allemaal doen en voor wie. We worden als een hoog wetenschappelijke en technologische organisatie gezien maar ook als afstandelijk en weinig benaderbaar. Daar brengen we nu verandering in. Zodat overheid en ondernemers, maar vooral ook talent ons nóg beter weet te vinden in de toekomst.” In de doorvertaling naar de arbeidsmarkt wordt talent uitgenodigd om bij TNO Tijdmaker te worden, wat neerkomt op een stempel op onze tijd drukken. Via tno.nl/tijdmakers komt talent bij een overzicht met vacatures en carrièremogelijkheden bij TNO.

Rol True Ideas en STROOM 

In 2021 heeft True Ideas via een aanbesteding het TNO-account gewonnen. Marlies Rövekamp, Managing Director bij True Ideas: “We zijn al geruime tijd als strategisch/creatief partner van TNO bezig. Nu het hele fundament staat kunnen we de campagne uit gaan rollen en met elkaar verder bouwen aan de zichtbaarheid van TNO.” STROOM is sinds 2019 het vaste strategische mediabureau van TNO. Matthijs Kloezeman, Communications Director bij Mediabureau STROOM: “Met TNO bouwen we al jaren aan de brand salience van het merk middels branded content samenwerkingen. In 2023 bouwen we het associatief netwerk verder uit met een massamediale campagne op TV en online.”

De crossmediale mediacampagne is vanaf 15 maart te zien op TV en online kanalen.

Credits

TNO: Regina van Hoof, Olav Groenendijk en Marije Berding
Bureau: True Ideas (Pieter Dingemans, Jeroen Ritsema, Eveline Uittenbogaart en Marlies Rövekamp)
Mediabureau: STROOM (Matthijs Kloezeman en Patrick Bot)
Regie: Niels Bourgonje
Productie: UHU Productions (Nils Oldewelt en Pam van Praag)
Fotograaf: Imtiaz Willems
 

TNO #ditisonzetijd | merk- & werkcampagne from True ideas on Vimeo.