
Toblerone en LePub raken de juiste snaar met virale 'Tantrum' in aankomsthal
Toblerone is al jarenlang een populaire keuze om mee terug te nemen van een trip. Toch kan een kleine herinnering om er eentje mee te nemen geen kwaad. Daarom lanceerden Toblerone en LePub een wel heel gewaagde campagne.
Toblerone vond een verrassende plek en timing om zijn boodschap te delen: de aankomsthal op de luchthaven. Precies daar krijgt een jong meisje een theatrale driftbui wanneer haar moeder zonder Toblerone terugkomt van een reis. Al snel trok het de aandacht en begonnen omstanders te filmen. De video deed de ronde op sociale media en werd gedeeld door mensen die niet doorhadden dat ze naar een gecoördineerde marketingstunt keken. Het was de perfecte mix van emotie, verrassing en deelbaarheid.
Eén video ging vrijwel meteen viraal en behaalde binnen een paar dagen maar liefst 46,5 miljoen weergaven. Niet veel later ging het internet ermee aan de haal. Er verschenen parodieën, memes en imitaties van creators en het meisje werd bekend als “Tantrum Girl”. De boodschap was glashelder: kom thuis zonder een Toblerone en je bent de pineut.
Gewaagde zet
"We wisten dat het een gewaagde zet was, maar ook dat er een krachtig inzicht aan ten grondslag lag: dat moment van thuiskomen en de kleine maar betekenisvolle verwachtingen die daarbij horen", zegt Magali Mirault, Senior Global Brand Director bij Toblerone. "Het raakte iets echts bij mensen. Eerlijk gezegd waren we overweldigd door de respons. Het is opnieuw een herinnering aan hoeveel liefde er wereldwijd voor dit merk bestaat, en hoe diep Toblerone verankerd is in de cultuur van het reizen."
"Toblerone heeft zich altijd weten te onderscheiden, qua vorm, geest en houding. We wilden de rol van het ultieme reiscadeau dramatiseren op een plek vol emotionele betekenis. Door de aankomsthal om te toveren tot een podium voor onverwacht drama herinnerden we mensen eraan waarom Toblerone ertoe doet", aldus Mihnea Gheorghiu, Global Chief Creative Officer bij LePub.