TUI en CPNB promoten lezen op het strand of aan het zwembad

TUI en CPNB promoten lezen op het strand of aan het zwembad

20-06-2024 (13:16) - Campagnes

De CPNB (Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek) en reisorganisatie TUI starten de campagne 'Zomerlezen'.

Thrillerauteur Suzanne Vermeer schreef speciaal voor de campagne het Zomerlezengeschenk Flamingo Beach. 

Lezen maakt vakantie leuker

De CPNB en TUI deden onderzoek onder TUI klanten naar hun leesgedrag op vakantie. Daaruit blijkt dat vakantielezers hun vakantie een hoger cijfer geven dan mensen die niet lezen op vakantie. Ze ervaren vaker een relaxte sfeer met minder stress of onenigheid én geven een hogere score voor de mate waarin ze uitgerust thuiskomen. 72% van de vakantiegangers geeft aan dat ze bijna iedere dag wel even lezen. Voor meer dan een derde is de vakantie het enige moment dat ze tijd (kunnen) nemen voor een boek. Vakantiegangers lezen graag waargebeurde verhalen of literaire romans, maar het allerliefst bibberen ze op het strandbedje met een spannend boek.

Boekengeschenk

Wie van 20 juni t/m 30 juni in de boekhandel minimaal € 15,- aan boeken besteedt, krijgt het Zomerlezengeschenk geschreven door Suzanne Vermeer cadeau. De thriller speelt zich af op Curaçao waar de droomvakantie van Tara en haar man Amir een vreselijke wending krijgt als ze net buiten hun chalet een dode vrouw vinden. Woensdag 19 juni ontving Arjan Kers, Managing Director TUI Nederland en België, het eerste exemplaar van Flamingo Beach uit handen van Steven Maat, uitgever van de Suzanne Vermeer boeken bij AW Bruna.

Winacties

Daarnaast kunnen TUI vakantiegangers met als bestemming Curaçao een Flamingo Beach ansichtkaart ontvangen. Met de kaart kun je op roadtrip langs alle plekken die in het boek voorkomen. Ook zijn er in meerdere  bibliotheken, boekhandels en TUI shops speciale TUI leeshoeken ingericht.

In het zomerlezengeschenk zit een TUI boekenlegger met QR-code waarmee lezers kans maken op een reischeque voor een lastminute naar de zon. En als mensen op social media een foto van een mooi leesmoment delen, maken ze kans op een reischeque en een boekenpakket.