TUI opent minireisbureau voor de toekomst
Het derde jaar op rij doet TUI niet aan Black Friday maar aan Fair Friday. Voor de vakantieliefhebbers zijn er nog steeds interessante aanbiedingen, maar dan op het duurzamere aanbod van de reisorganisatie.
'Natuurlijk willen we zorg dragen voor onze aarde en we willen al het moois van onze planeet ook blijven bezoeken. Daarom willen we reizen op een verantwoorde manier. En je reis duurzamer maken, kan vaak al met wat kleine aanpassingen en hoeft niet duurder te zijn dan een gewone vakantie.' Dat is de boodschap van Scott, Mason en Nora, de drie jonge TUI reisadviseurs van het reisbureau voor de toekomst.
Pop-up TUI Minishop
Zij gaan in gesprek met voorbijgangers over hun vakantiewensen en geven tips hoe dat ook duurzamer kan. Zij willen immers over 50 jaar ook nog op vakantie kunnen. Reizigers kunnen bijvoorbeeld een Fair Travel accommodatie boeken met een internationaal erkend duurzaamheidslabel, op stedentrip te gaan met de trein of op wintersport met de TUI Ski Express. Deze jonge mensen geven hun reisadvies in het kleinste reisbureau van Nederland; een pop-up TUI Minishop in Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam.
Fair Travel
Met een Fair Travel reis van TUI verblijf je altijd in een accommodatie met een internationaal erkend duurzaamheidslabel. Bovendien is per persoon € 2,- in de reissom inbegrepen, dat bedrag wordt door TUI verdubbeld. Van de opbrengst gaat de helft naar wereldwijde projecten van TUI Care Foundation. De andere helft investeert de reisorganisatie in duurzame innovatieve projecten zoals elektrisch vervoer op vakantiebestemmingen. Vorig jaar werd met Fair Travel in Nederland en België samen een bedrag opgehaald van ruim € 2,4 miljoen.
Fair Friday
De Fair Friday campagne is ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau The Family en loopt van vrijdag 24 november tot en met vrijdag 1 december. Boek je in deze week een Fair Travel reis of een treinreis dan ontvang je tot € 100,- korting per persoon. Naast het reisbureau voor de toekomst wordt de campagne ondersteund met kindertekeningen waarmee het duurzamere aanbod van TUI in de kijker wordt gezet.
Credits
Klant: TUI
Concept: The Family Amsterdam
Productie: HEUS
Design Winkeltje: Te Leuk Eventdesign
Regie: Eva Manneke
Editor: Tom Burggraaff
Grading: Jelle Prins
Geluid: Mengwerk