UWV laat in employer branding-campagne zien hoe werk écht doorwerkt

UWV laat in employer branding-campagne zien hoe werk écht doorwerkt

02-06-2025 (12:56) - Campagnes

UWV lanceert een nieuwe employer branding-campagne die heel Nederland laat kennismaken met de positieve impact van werken bij UWV. Want wat veel mensen niet weten, is dat werken bij UWV doorwerkt: wat jij voor iemand doet, heeft niet alleen een directe impact op het leven van een individueel persoon, maar ook op vele mensen daaromheen.

De campagne vertelt de verhalen van échte collega’s en laat zien hoe ogenschijnlijk kleine momenten van aandacht en betrokkenheid een groot verschil kunnen maken voor cliënten. Of het nu gaat om een arts die iemand perspectief biedt, een adviseur die een nieuwe weg wijst of een IT’er die systemen ontwikkelt die mensen vooruithelpen. "Bij UWV maakt het niet uit welke rol je hebt, iedereen levert werk dat impact heeft op anderen," aldus Max Schouten van UWV.

De nieuwe employer branding-communicatie is de eerste campagne van de combinatie SteamTalmark (arbeidsmarktcampagnes) en Roorda (publiekscampagnes) in de geïntegreerde communicatiestrategie richting arbeidsmarkt en samenleving. De employer branding-campagne wordt ondersteund met doelgroepcampagnes voor specifieke doelgroepen zoals artsen en it’ers.

Impact

De campagne wordt landelijk uitgerold via tv, radio, online en social media. "Met deze campagne spreken we via verschillende kanalen een breed en divers publiek aan. Zo laten we heel Nederland zien dat werken bij UWV waardevol en impactvol is", zegt Maarten Kuipers van SteamTalmark.

Bij UWV werken meer dan 20.000 collega’s iedere dag aan een samenleving waarin iedereen zoveel mogelijk mee kan doen. Het doel van de campagne is om het beeld over UWV te verrijken, namelijk die van een publieke dienstverlener op het gebied van werk en inkomen en de diversiteit aan functies bij UWV onder de aandacht te brengen.

Credits
Bureau: SteamTalmark in combinatie met Roorda
SteamTalmark
Account: Onno Gout, Hemke Strijers; Strategie: Gijs de Jong,
Creatie: Maarten Kuipers, Louk Derks, Bram Eigenfeld, Jolien Kappert
Roorda
Account: Lieke Joosten, Creatie: Joeri Jansen
UWV
Fiona de Groot, Marilene Karreman, Anouk Schepers, Anne van de Waeter