Vakgarage lanceert campagne rondom 'onnodige' pechhulp

Vakgarage lanceert campagne rondom 'onnodige' pechhulp

18-11-2024 (11:33) - Campagnes

Vakgarage lanceert een campagne waarin hun pechhulp centraal staat, gemaakt door Brand Creatives en uitgerold door Problicity. De opvallende boodschap van de oudste garageformule van Nederland is alleen dat bijna niemand deze service nodig heeft.

Het team van Brand Creatives vond het een "beetje gek" om een campagne te ontwikkelen over pech te maken als je als garageformule juist werkt aan het voorkomen daarvan. "Daarom bedachten we een campagne waarin we wel de aandacht vestigen op de pechhulp, maar met een andere boodschap", vertelt Joost Prinsen, lead creative bij het Groningse bureau. 

De campagne bestaat uit beelden die je niet meteen bedenkt bij een landelijke campagne voor een garageformule met bijna 350 deelnemers. Zo zie je een verveelde pechhulpmedewerker in een stille showroom die wacht op dat ene telefoontje waardoor hij eindelijk aan het werk kan. Vakgarage doet er nog een schepje bovenop door er aan toe te voegen dat bijna niemand hun pechhulp nodig heeft. Dat terwijl Vakgarage wel pechhulp met Europadekking aanbiedt.

Anti-reclame

Vakgarage wil met deze campagne op een opvallende en ludieke manier de aandacht vestigen voor hun werk. "Wij vonden het een grappig idee om met een soort anti-reclame te vertellen dat we een goede garage zijn, dat onze mensen echte vakmensen zijn en dat we werken met de beste materialen. En dat onze klanten daarom bijna nooit pech hebben. Maar natuurlijk kan er altijd iets misgaan met een auto, dus voor noodgevallen is het goed om pechhulp achter de hand te hebben", aldus de marketingmanager van Vakgarage Chris Jan Lammerts.