Vakgarage lanceert nationale marketingcampagne met Mike Weerts en Iris Rulkens
Als vertrouwde naam in de autowereld zet Vakgarage een volgende stap om merkbekendheid en positionering te versterken met een landelijke 360 graden campagne. Dit doen zij in samenwerking met Problicity Marketing en GIG creative film production.
Centraal staat de knipoog die het merk mee wil geven aan de campagne. “Ondanks dat we ons vak uiterst serieus nemen, houden we de drempel voor onze doelgroep graag laag,” vertelt marketingmanager ChrisJan Lammerts, “en humor is hier voor ons de juiste benadering in.”
Met de commercial waarin Mike Weerts de rol van onhandige hobby monteur op zich neemt en Iris Rulkens de rol van mondige buurvrouw vertolkt ontstaat er een laagdrempelige herkenbare situatie. In een nieuw tijdperk waarin de consument steeds bewuster wordt en marketingboodschappen kritisch evalueert, kiest Vakgarage voor een strategie die niet alleen opvalt, maar ook aansluit bij de kernwaarden van het merk. Dat wordt bevestigd door de activatie waarin gekozen om het kwaliteit van het onderhoud te onderstrepen met het aanbieden van pechhulp voor 25 euro per jaar.
Luchtige boodschap
"Humor is de sleutel tot connectie," aldus ChrisJan. "We hebben ervoor gekozen om de unieke waardepropositie van onze pechhulpdienst te verpakken in een luchtige, humoristische boodschap die de aandacht van de consument trekt en tegelijkertijd onze merkidentiteit versterkt. En dat voor slechts 25 euro per jaar!"
De TV commercial is de belangrijkste pijler van deze campagne. Deze wordt ondersteund en 360 ingezet door radio-uitzendingen, direct marketing, posters, een krachtige website, social media, online bannering, Marktplaats takeover, folders, Digital Out Of Home en narrowcasting.