Vandebronners geven het groene voorbeeld in nieuwe campagne
Vandebron-klanten laten in de nieuwe campagne 'Het Groene Voorbeeld' zien hoe zij elke dag de wereld een stukje duurzamer maken. De videoreeks, met 13 echte vandebronners én kat Dino in de hoofdrol, is geproduceerd door Wefilm en bouwt voort op de campagne 'Voor wie vooruit wil'.
Waar eerder de kracht van de collectieve groep van 200 duizend vandebronners centraal stond, richt deze serie zich op de individuele acties die samen een beweging creëren. Door in te zoomen op het dagelijkse leven van klanten wordt de boodschap persoonlijker en concreter, zodat kijkers worden geïnspireerd om zelf ook het groene voorbeeld te volgen.
De korte clips worden afgestemd op het dagdeel en tijdstip waarin kijkers zich bevinden, om zo bewustwording te vergroten én praktische tips te geven voor het dagelijkse leven. Denk aan het uitzetten van onnodige apparaten, bewust omgaan met energiegebruik, of de eco-stand toch wat vaker gebruiken. 'Deze handelingen maken vandebronners uniek, maar laat ook hun gedeelde overtuiging zien', zegt Rolf de Rode, Campagne Lead bij Vandebron.
Credits
Merk: Vandebron
Klantverantwoordelijk: Ilse van Loon, Rolf de Rode
Creatie: Rolf de Rode, Patrick van Haperen
Productiemaatschappij: Wefilm
DOP / Director: Dennis Lubbers
Executive Producer: Beau van Assem
Producer: Joris Hoevenberg
Best boy: Daan Rooijakkers
Online media: Springbok