Vattenfall/Nuon, DDB en Tribal DDB Amsterdam lanceren game

29-05-2012 (16:22) - Campagnes

Energieleverancier Vattenfall (Nuon in Nederland), een van de grootste elektriciteitsleveranciers in Europa, zet vol in op het maken van e-mobility-oplossingen. Om dit onder de aandacht te brengen is een internationale naamsbekendheid campagne ontwikkeld door DDB en Tribal DDB Amsterdam.
 
De campagne, die gelanceerd wordt in Zweden, Duitsland en Nederland, is gebaseerd op 'informatie en activatie'. De kern van de campagne is de 'Pure Energy Challenge' race - een ontwerpspel dat het belang van duurzame energie in vervoer onderstreept.

De Pure Energy Challenge is een online ervaring die gebruikers de kans biedt om een auto te ontwerpen die volledig draait op duurzame energie. De auto is gebouwd en gemaakt om te functioneren op drie bronnen: waterkracht, zonne-energie en windenergie. Het op maat gemaakte e-voertuig maakt gebruik van de natuurlijke weersomstandigheden als brandstof om te rijden. De weersvoorspelling die in het spel wordt gebruikt, is real-time gebaseerd op het werkelijke weer in heel Europa. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.