Vergeten Dieren op de Artis-app

22-06-2012 (00:00) - Campagnes

De leeuw, de olifant en de gorilla zijn populaire dieren in Artis. Die kent iedereen. Veel andere diersoorten, die ook fascinerend zijn, trekken van nature veel minder bekijks. Rondom deze ‘Vergeten Dieren’ maakte Artis een zomercampagne. Fabrique [merken, design & interactie] bedacht, in samenwerking met reclamebureau Dawn en Artis, het concept en ontwikkelde de online campagne. 

 
De app bevat naast praktische informatie, zoals een dagagenda en openingstijden, ook verhalen uit Artis. Tijdens het lopen van de Vergeten Dierenroute begeleidt de app je via GPS langs de 10 vergeten dieren. Per dier kan de bezoeker een filmpje kijken waarin Aart Staartjes vertelt wat het dier zo bijzonder maakt.
Op artis.nl worden bezoekers van de site enthousiast gemaakt de vergeten dieren te bezoeken. Via de site kan iedereen het verhaal van deze bijzondere dieren ontdekken, toegangskaarten kopen of de Artis-app downloaden. Deze app maakt een bezoek aan Artis nóg leuker en informatiever.
 
Delen op Facebook en Twitter
Bezoekers kunnen Artis helpen de Vergeten Dieren uit de vergetelheid te halen. Zowel via de website als via de app kunnen de vergeten dieren gedeeld worden op Facebook en Twitter. Ook na de zomercampagne kan gebruik gemaakt blijven worden van de app want er komen nog veel meer leuke routes aan.
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.