VGZ gaat voor zorgvernieuwing met Ambassadeur Eva Eikhout
De zorg in Nederland is goed, maar we staan aan de vooravond van een nieuwe realiteit. In 2040 moet één op de vier werkenden werkzaam in de zorg zijn om aan de zorgvraag te voldoen.
Dit is een ree¨le bedreiging voor de toegankelijkheid van de zorg. We komen zorgcapaciteit tekort, nu, en in de toekomst nog meer. Daarom is versnelling van de vernieuwing van de zorg nodig, zodat deze goed, toegankelijk en betaalbaar blijft. Voor iedereen.
Vernieuwingen in de zorg
In de nieuwe campagne van zorgverzekeraar VGZ wordt daarom aandacht gevraagd voor ‘vernieuwingen in de zorg’. VGZ heeft vanaf dit jaar een Ambassadeur Zorgvernieuwing, voor een onderscheidend, menselijk geluid. Iemand die meedenkt over innovaties in de zorg, vanuit haar persoonlijke ervaring en passie. Daarom zet Eva Eikhout zich vanaf nu in voor VGZ en hun missie naar goede, betaalbare en toegankelijke zorg. Eva werd geboren zonder armen en benen, maar daar laat zij zich niet door beperken. Eva is al langer een voorvechter van meer vernieuwingen in de zorg en gaat zich daar nu ook samen met VGZ, als Ambassadeur Zorgvernieuwing, hard voor maken. Daarnaast is Eva o.a. presentator, dagvoorzitter op zorgcongressen, had ze een eigen televisieprogramma ‘Weet wat je date’ en is ze columniste voor Linda Magazine. Als Ambassadeur Zorgvernieuwing denkt zij mee met VGZ over zorgvernieuwing en draagt ze het belang rondom dit thema uit als het gezicht van de nieuwe campagne van VGZ.
Zorg voor iedereen
Bas Bakker, Expertleider Merk & Content van VGZ: “We willen vooruit; de zorgvernieuwing verder aanjagen. Bekijken hoe dingen die niet mogelijk lijken op een andere manier wel te realiseren zijn. We helpen slimme ideee¨n en innovaties verder te brengen. Samen met zorgverleners, leden en andere partners. Met als ultieme doel: een toekomst waarin zorg toegankelijk, goed en betaalbaar blijft voor iedereen, ook de meest kwetsbaren. Aan Fitzroy hebben we de vraag gesteld hoe we dit op een onderscheidende en impactvolle manier naar voren kunnen laten komen, zodat wij het verschil kunnen maken met onze boodschap. Het idee om dat met Eva Eikhout als Ambassadeur Zorgvernieuwing te doen, vonden wij direct fantastisch.”
Jur Baart, eigenaar Fitzroy: “Tijdens de pitch hebben we VGZ neergezet als de optimistische aanjager van zorgvernieuwing. Deze positiviteit wilden we verbeelden en al snel kwamen we uit op Eva. Eva houdt zich al jarenlang bezig met zorg en vernieuwing en is ongelooflijk positief ingesteld. Je zou denken dat ze iets mist, maar dat is helemaal niet zo. Wij zijn erg trots op de campagne en de boodschap die hierbij wordt meegegeven. We kijken nu al uit naar alle verdere stappen.”