VGZ maakt zorgvernieuwing tastbaar met merkambassadeur Eva Eikhout
VGZ gaat verder met Eva Eikhout als Ambassadeur Zorgvernieuwing. De zorgverzekeraar komt daarom met een campagne waarbij ze de vernieuwing tastbaar maken, ontwikkeld door strategisch creatieve bureau Fitzroy.
Voortbouwend op het succes van vorig jaar wil VGZ samen met Eva laten zien aan Nederland wat zorgvernieuwing betekent. "Bijvoorbeeld een zorgrobot die verpleegkundigen ondersteunt, zodat ze meer tijd hebben voor patienten", vertelt Karlijne Bos, missieleider Merk & Campagne bij Coöperatie VGZ. "Ook tonen we welke rol VGZ hierin speelt en wat de rol van Eva als zorgambassadeur daarbij inhoudt. Dit tweede jaar met Eva is dus een verdiepingsjaar in op elk niveau van communicatie en in alle kanalen."
Positieve gevoelens
Fitzroy heeft de nieuwe campagne laten onderzoeken. De resultaten laten zien dat de campagne positieve gevoelens over VGZ versterkt. Dit komt doordat de campagne onderscheidend en sympathiek is en de interesses van mensen prikkelt.
"Vorig jaar lieten we al hele goede cijfers zien, maar we denken dat we dit jaar de inhoudelijker beter de rol van VGZ moeten communiceren als zorgvernieuwer die de zorg menselijk en toegankelijk houdt", zegt Jur Baart, eigenaar van het bureau dat onderdeel is van United Playgrounds. "Benieuwd wat de andere verzekeraars gaan doen, maar ik denk dat we weer een uniek geluid laten horen met Eva."
De campagne is eerst online en vanaf 4 november ook in andere media zoals televisie te zien.