Viaplay trapt Formule 1-seizoen af met nieuwe positionering

Viaplay trapt Formule 1-seizoen af met nieuwe positionering

03-03-2025 (09:55) - Campagnes

Over een kleine twee weken begint het nieuwe Formule 1-seizoen met de Grand Prix van Australië. Viaplay, de Nederlandse rechtenhouder van de autosport, viert de start van het 76e seizoen met een vernieuwde positionering en campagne, ontwikkeld door Did Another Thing en HAGENS. Deze twee bureaus zijn vanaf nu de nieuwe strategische partners van de streamingdienst.

Bij de nieuwe positionering hoort de tagline: De beste kijk op sport. De bijbehorende campagne, met onder anderen Max Verstappen, Amber Brantsen, Rob Kamphues en de Viaplay F1-analisten, benadrukt de gedeelde passie voor sport tussen Viaplay, zijn kijkers en de topsporters op het scherm. Viaplay zet zich in om zijn abonnees de ultieme kijkervaring te bieden, met scherpe analyses van oud-topsporters. De campagne, bedacht voor Did Another Thing, wordt vanaf maart 2025 groots uitgerold via tv, radio, (D)OOH, social media en online video.

Strategische PR-partner

Sinds december 2024 leidt HAGENS alle PR-activiteiten van Viaplay, met zowel proactieve als reactieve campagnes en mediastrategieën. Om de start van het F1-seizoen breed onder de aandacht te brengen, organiseert het bureau een exclusief persevenement op Circuit Zandvoort. Journalisten krijgen hier toegang tot interviews met Viaplay-commentatoren, ontdekken de nieuwste ontwikkelingen in de F1-programmering. Als kers op de taart belt Max Verstappen live in voor een interview. 

Robert Knibbe, Head of Marketing & Communication bij Viaplay Group Netherlands: "Met Did Another Thing en HAGENS PR zetten we een belangrijke volgende stap in onze positionering. Als premium sportplatform richten we ons op het bieden van de beste kijkervaring, met sportcompetities en atleten van wereldniveau en de scherpste analyses van onze experts. Met het F1-persevenement op Circuit Zandvoort als startschot en de lancering van de nieuwe campagne kijken we samen uit naar verdere groei in 2025."

Credits:

Opdrachtgever: Viaplay
Creative agency & concept: Did Another Thing
PR bureau: Hagens PR
Mediabureau: PHD
Production agency: Freshmen Media