Vjèze Fur smeert voor Blue Band

25-04-2023 (07:00) - Campagnes

Blue Band heeft de handen ineengeslagen met Vjèze Fur van De Jeugd van Tegenwoordig in een campagne om 100.000 schoolontbijtjes te doneren. De campagne ‘Smeer een Broodje Doneer’ is een samenwerking tussen Blue Band en het Nationaal Schoolontbijt.

De campagne is ontwikkeld door Freddy, het onderdeel van Alfred International dat zich onder andere bezighoudt met activatie- en contentconcepten. Upfield, het moederbedrijf van Blue Band, koos na een pitchtraject voor dit bureau.

100.000 ontbijtjes

1 op de 4 kinderen eet dagelijks geen of een onvoldoende voedzaam ontbijt. Als partner van het Nationaal Schoolontbijt wil Blue Band 100.000 ontbijtjes verzorgen voor kinderen die dat nodig hebben. Alexis Berger, Head of Marketing Nederland & België van Upfield: “Blue Band is hét merk voor ouders met opgroeiende kinderen. We willen iedere ouder helpen met het ontwikkelen van een gezond eetpatroon voor hun kind, zodat ze genoeg energie hebben om te spelen en te leren op school. Gelijke kansen beginnen met een gezond ontbijt voor elk kind, iedere dag.”

Broodje Doneer

De campagne draait om het ‘Broodje Doneer’: een broodje of boterham met Blue Band erop. Voor iedere verpakking Blue Band Halvarine of Goede Start 500g die in de campagneperiode gekocht wordt, volgt een donatie aan het NSO. Robin Meekel, Creative Lead bij bureau Freddy: “Steeds meer mensen willen iets goeds doen voor de maatschappij, maar dit voelt vaak hoogdrempelig. Daarom bedachten we een manier van helpen die zó makkelijk is dat je niets anders hoeft te doen dan wat je altijd al doet. Door alleen al te smeren, doneer je.”

Bekende smeerders

Freddy Tratlehner (Vjèze Fur) is het gezicht van de campagne. In een branded format met verschillende afleveringen gaat hij bijzondere Broodjes Doneer smeren, samen met een groep kinderen. Lucio Jessurun, Strategy Director bij bureau Freddy: “Vjèze Fur is een natural fit voor deze campagne. Als chef met eigen kookboek weet hij altijd iets onverwachts te creëren. Zijn droge humor benadrukt de positieve insteek van de campagne. Tegelijkertijd heeft hij als vader ook een verzorgende kant die perfect bij Blue Band past én spreekt hij ouders van nu aan.” 

De campagne is vanaf 25 april te zien op YouTube, Facebook, Instagram, TikTok en op de winkelvloer.