Vlinius zet toerismecampagne in voor inclusiviteit
Dit jaar lanceert de stad Vlnius een toerismecampagne genaamd “See Vilnius. Experience Vilnius” Hiermee leggen ze de focus op inclusiviteit in samenwerking met de blinde gemeenschap van Vilnius.
Deze campagne is tot stand gekomen door Go Vilnius (toerisme bureau van Vilnius), Wolfstreet (reclamebureau Amsterdam) en de Lithuanian Association of the Blind and Visually Impaired. Het doel is om mensen anders naar de wereld te laten kijken en op een magische manier te inspireren, zonder de hele stad al weg te geven. Wat alle toerisme campagnes normaliter doen.
Wazige video's
De video’s zijn volledig out-of-focus gedraaid om de ervaring van mensen die slechtziend zijn na te bootsen en daarmee mensen niet alles weg te geven van de stad. In de voice-over leiden drie stemmen ons door Vilnius. De drie stemmen zijn van Vilnius bewoners Alvydas (blind, 60 jaar), Ramune (slechtziend, 43 jaar) en Irma (blind, 32 jaar).
Het verhaal wil je laten ervaren, waar mensen met een visuele beperking het meest op vertrouwen: geluid. Daarom werd de originele soundtrack gecomponeerd door filmcomponist Thomas Goralski, wat de algehele video een bijzondere ervaring maakt.