Vodafone lanceert Dance-App

06-08-2012 (08:23) - Campagnes

Bezoekers aan house- en dansfestivals stellen hun ritmegevoel vaak langdurig op de proef. Voor de fanatiekste feestgangers ontwikkelde Vodafone, hoofdsponsor van ID&T Events, een speciale app voor de mobiele telefoon: The Partystarter. De app registreert de dansbewegingen, geeft feedback over het ritmegevoel, en test het uithoudingsvermogen.
 
Met de Partystarter-dienst kunnen feestgangers zich geheel in stijl voorbereiden op de grote ID&T-festivals. Door precies op de maat te dansen kunnen zij tijd en punten bijschrijven voor een zo hoog mogelijke punten. Deelnemers die samen met hun vrienden dansen krijgen bovendien extra punten opgeteld. Tijdens de 9 weken durende campagne op Facebook en MTV maken feestgangers die de app gebruiken dagelijks kans op (exclusieve) tickets voor Sensation, Welcome To The Future en Mysteryland.
 
Voor de app zijn speciale nummers gecomponeerd die aansluiten bij de themamuziek van de grootste ID&T feesten. In voorbereiding op het in de Amsterdam Arena gehouden Sensation, werden er door de winnaar Roel Maas maar liefst 137 uur dansuren op de klok gezet. In totaal is er door alle deelnemers al meer dan 1000 uur gedanst.  
 
Concept & Creatie: ACHTUNG!
Technische realisatie: B-Lex
Sound design: ID&T
Sound consultancy: Big Orange
Televisie commercial: 328 stories, Billtanaka
Opdrachtgever: Eva Ruiz, Natasja Kok, Lidwina Winnubst, Niek Oostvogels (Vodafone)