VodafoneZiggo lanceert nieuwe campagne voor trainees

27-10-2022 (12:37) - Campagnes

Een CEO aan wie je alles kunt vragen. En échte beelden van de hoogtepunten van een werkdag versus cliché stockbeelden. Met de nieuwe campagne laat VodafoneZiggo zien hoe het is om als trainee bij hen aan de slag te gaan. Creatief bureau Kaliber ontwikkelde deze campagne samen met VodafoneZiggo.

Laurens Mooiweer, Creatief Strateeg van Kaliber: “Door het onverwachte format vallen de video’s meteen op. Het onderbreekt de ‘sea of sameness’ van corporate recruitmentvideo’s die de doelgroep voorgeschoteld krijgt. We pakken de aandacht van potentiële trainees en nemen ze mee in de open bedrijfscultuur van VodafoneZiggo”

What you expect

De campagne is een vervolg op eerder werk van april 2022. Hierin haakte VodafoneZiggo in op het fenomeen ‘what you expect vs reality’. De organisatie speelde in op het ‘saaie beeld’ dat heerst over traineeships bij corporates en laat zien hoe het er bij hen aan toegaat. Eva Huijgen, Employer Branding Specialist bij VodafoneZiggo: “We kregen meer dan het dubbele aantal sollicitaties binnen na deze campagne ten opzicht van 2021. Deze eerste video's waren voor ons ook een test om te onderzoeken of de doelgroep aanslaat op ons aanbod met deze open manier van communiceren. Na dit eerste succes wilden we het concept verdiepen en verbreden.”

Ask Me Anything

Dit najaar bouwt VodafoneZiggo de campagne verder uit met meer origineel filmmateriaal die nog meer van de VodafoneZiggo-cultuur laat zien. Ook is er een Ask Me Anything (AMA) gemaakt met CEO Jeroen Hoencamp. In deze video beantwoordt Hoencamp uiteenlopende vragen van trainees. Hij geeft zo een kijkje achter de schermen bij VodafoneZiggo en speelt in op de beleefwereld van toekomstige trainees. Het gesprek met de CEO balanceert in de AMA-video tussen serieuze vragen over het werk en luchtigere vragen. Eva Huijgen: “De vragen waren vooraf niet bij Jeroen bekend, waardoor we echte, oprechte antwoorden hebben kunnen vastleggen. We zien dat de video aanslaat: het levert meteen al veel positieve reacties, zelfs bij een veel bredere doelgroep dan de trainees.”
 

Vodafone Ziggo - Campagne Discover Trainee - Ask Me Anything - CEO Jeroen Hoencamp from Kaliber Interactive on Vimeo.