Voor het échte kerstgevoel begin je met bezoek aan Intratuin
De eerste kerstcommercial van 2024 is er! Want Kerst begint al vroeg bij Intratuin. De winkels zijn omgetoverd tot magische kerstshows, en een nieuwe commercial, ontwikkeld door Havas Lemz, brengt het ultieme kerstgevoel tot leven.
Kerst is voor Intratuin een belangrijke periode. De kerstbeleving die Intratuin al jaren biedt, is beroemd. Van oktober tot en met december komen jaarlijks meer dan een miljoen bezoekers, zelfs uit België en Duitsland, af op de meest magische kerstshow van Nederland.
Michiel Cox, strategy director bij Havas Lemz: “De unieke winkelbeleving staat altijd centraal, en daar bouwen de campagnes op voort. Zo ook deze. Samen met Intratuin ontwikkelden we al een aantal jaar geleden het concept voor deze periode: Verwonderland.”
Met Verwonderland heeft Intratuin een unieke merkbelevenis gecreëerd aan het begin van het kerstseizoen. De complete kerst ervaring in de Intratuin-winkels is niet alleen een publiekstrekker, maar biedt ook kans om een tactisch goede positie in te nemen ten opzichte van de concurrentie: beleven heeft meer waarde dan gemak en goedkoop.
Magisch Verwonderland
Net als in de vorige campagne wordt de winkelervaring uitvergroot, maar Intratuin gaat in deze film nog een stap verder. Deze nieuwe kerstcommercial zoomt nóg meer in op de winkelervaring en laat zien welk magisch effect een bezoek aan Verwonderland op je heeft. In de commercial zien we opnieuw de herkenbare winkelbezoekster die overdonderd wordt door de magische sfeer van de kerst bij Intratuin.
Lobke Samallo, manager formule & marketingcommunicatie bij Intratuin: “Onze campagnes zijn een belangrijk middel om Intratuin verder uit te bouwen tot een love-brand. We zetten altijd sterk in op de winkel- en merkbeleving, en tijdens de kerstperiode staan deze ook weer centraal. Hiermee bouwen we niet alleen aan merkherkenning, maar richten we ons ook op langetermijn-groei en het aantrekken van nieuwe klanten.”
De commercial laat zien hoe een simpel winkelbezoek wordt omgetoverd tot een magische kerstervaring. De commercial speelt in op de klassieke kerstclichés: van de Kerstman in zijn arrenslee tot fonkelende lichtjes en nostalgische kerstmuziek.
Haat-liefde relatie
Rein van der Ven, creative director bij Havas Lemz: “De clichés rondom kerst kennen we allemaal. Hoewel we er misschien een haat-liefde relatie mee hebben, verlangen we allemaal diep van binnen naar dit typische kerstgevoel omdat het ons even laat ontsnappen aan de realiteit. Door al deze elementen te gebruiken in deze campagne verbinden we een bezoek aan Intratuin direct aan dit échte, heerlijke kerstgevoel.”
Credits
Klant: Intratuin
Verantwoordelijk bij klant: Lobke Samallo, manager formule & marketingcommunicatie en Kathelijn Straatemeier, coördinator marketingcommunicatie
Bureau: Havas Lemz
Agency Producer: Havas Rise
Media: Abovo
Regie: Sjors Baarveld
DOP: Ruben van Weelden
Production company: KXRXT
Executive Producer: Allen Grygierczyk
Producer: Libbe van Dijk
Voice: Rosa da Silva
Sound & muziek: Postoffice
Editor & online: Johannes Cadans
VFX: Giso Spijkerman
Grading: Het Kleurlokaal