Wervingscampagne helpt technisch personeelstekort te tackelen

Wervingscampagne helpt technisch personeelstekort te tackelen

12-03-2025 (12:54) - Campagnes

Techniek Nederland en Recruitment Marketeers gaan een samenwerking aan om leden te helpen bij het aantrekken van technisch talent. Dankzij deze samenwerking kunnen leden van Techniek Nederland makkelijker vacatures op social media en vakmedia zichtbaar maken voor potentieel talent.

Dit is de eerste keer dat recruitment onderdeel uitmaakt van de ledenvoordelen bij Techniek Nederland. Recruitment Marketeers helpt met het adverteren van vacatures, terwijl de bemiddeling van personeel door de leden zelf gebeurt. Frank van Eijk-Willemse, van Techniek Nederland: 'Dit is essentieel, want de tekorten in de technische sector blijven groeien.'

Veel technische bedrijven ervaren een personeelstekort en voelen de druk om snel personeel aan te nemen. Geert-Jan Waasdorp van Intelligence Group benadrukt het belang van zichtbaarheid op social media en vakmedia om zich te onderscheiden in de concurrentie.

Visuele content blijft hangen 

Remko Booghmans, van Recruitment Marketeers, legt uit: 'De vacature blijft beter hangen en brengt de boodschap beter over, omdat we visuele informatie anders verwerken dan tekstuele informatie. We onthouden 80 procent van wat we zien, en slechts 20 procent van wat we lezen. Dit laat zien hoe groot het effect van visuele content is.' De focus ligt vooral op starters in de techniek, die dagelijks actief zijn op social media.

Leden van Techniek Nederland krijgen 25% korting op social media wervingscampagnes bij Recruitment Marketeers. Booghmans: 'Vooral kleinere bedrijven kunnen hiervan profiteren, omdat zij vaak geen ervaring hebben met recruitment.' Met deze samenwerking hoopt Techniek Nederland het aantal sollicitaties bij haar leden te verhogen en de personeelsproblemen in de technische sector aan te pakken.