Wolfstreet achter nieuwe campagne voor Independer

07-04-2024 (19:37) - Campagnes

In de nieuwe campagne voor Independer wordt het stemmetje in ons hoofd tot leven gebracht. Dat stemmetje duikt op tijdens allerlei herkenbare situaties. Wolfstreet creëerde de tv-commercials van creatie tot productie, in samenwerking met Ambassadors voor het visualiseren van de stemmen.

We hebben het allemaal, een stemmetje in ons hoofd dat zegt wat we niet moeten vergeten. Dat ons herinnert aan belangrijke zaken, zoals je zorgverzekering aanpassen of een vast energiecontract afsluiten. Die stemmetjes weten maar al te goed wat we nog moeten doen om gemoedsrust te krijgen, we luisteren er alleen niet altijd direct naar.

Jasper Vierboom, creative director Wolfstreet: 'We kwamen op het idee van Hoofdpersoontjes – stemmetjes in ons hoofd die vaak op onverwachte momenten oppoppen, visueel weergeven. We weten vaak wel wat goed voor ons is, al doen we het niet altijd. De interactie met dat stemmetje in ons hoofd is voor iedereen herkenbaar en is een sterke merk asset in de campagne.'

Merel van Someren, brand manager Independer: 'Met deze campagne willen we mensen wakker schudden en onderstrepen dat het een fluitje van een cent is om een beter contract te vinden. “Even independeren, daar word je altijd wijzer van”.'

De nieuwe campagne gaat van start met tv-commercials voor de producten Energiecontracten, Autoverzekeringen en Zorgverzekeringen. Daarnaast zijn er radiocommercials, print-advertenties en online video-uitingen gemaakt voor deze producten. 

Credits

Independer:
Brand Manager Independer: Merel van Someren Marketeer: Ralf Hesen
Marketing Independer: Mars Samsom Algemeen Directeur: Felix Tenniglo

Wolfstreet:
Creative Director: Jasper Vierboom Creative: Will van der Merwe
Agency Producer: Bente van der Meer Business Director: Sarah de Boer Managing Director: Jurriaan Kamps Producer: Maaike Raat
Photography producer: Tess Wijker Production Manager: Pascal Johnson
Team Lead Post-Production: Damiaan Dracht Senior Editor: Birgitt van Heertum
Assistant Editor: Thijs Rijken

Regie: Kay Lindhout
DP: Katja van den Broeke

Ambassadors
Executive Creative Director - Justin Blyth Head of Production - Michelle Kruger

Head of Animation - Nick Groeneveld Producer - Sophie van Kooten
Lead designer - Mirjam Verhoog

Music/sound
Amp.Amsterdam