Word ook financieel fit met de nieuwjaarscampagne van BUX

Word ook financieel fit met de nieuwjaarscampagne van BUX

06-01-2025 (11:54) - Campagnes

Terwijl we in januari massaal aandacht besteden aan onze fysieke gezondheid, wordt onze financiële gezondheid vaak over het hoofd gezien. Daarom lanceert beleggingsplatform BUX, in samenwerking met Natwerk, een nieuwscampagne waarin financiële fitheid centraal staat.

De campagne bestaat uit twee online video's waarin twee handen de hoofdrol spelen als fitnessinstructeur. Deze keuze om te werken met handen is een knipoog naar de BUX-app, waarin gebruikers letterlijk alles met hun vingers kunnen bedienen. "Zo helpen we mensen op een speelse manier hun financiële gewoonten in de vingers te krijgen", vertelt Wessel Beumer, Creative Director bij Natwerk.

In een aerobics-les brengen de handen met energieke gebaren en bewegingen, de basisprincipes van financiële fitheid tot leven. Ze tonen op een speelse manier hoe je in eenvoudige stappen aan je financiële gezondheid kunt werken. De timing van de campagne is volgens Asya Kapitonova, Head of Brand & Communications bij BUX, geen toeval: "Precies op het moment dat mensen hun voornemens voor het nieuwe jaar maken."

Financieel fitheidsplan

Om financiële fitheid nog toegankelijker te maken, introduceert BUX een speciaal ‘financieel fitheidsplan’ in de BUX-app. Dit plan biedt praktische stappen en tips om betere financiële gewoonten te ontwikkelen, te leren investeren en vermogen op te bouwen. Het doel: mensen inspireren om met vertrouwen en gemak hun financiële doelen te behalen.

De boodschap van financiële fitheid wordt verder versterkt via Digital OOH advertenties in Basic-Fit sportscholen. Deze campagne-uitingen richten zich op sporters die aan hun goede voornemens werken, om hen tegelijkertijd te stimuleren na te denken over hun financiële fitheid.